نیویورک؛ محل نشست بعدی طرف‌های حاضر در برجام


نیویورک؛ محل نشست بعدی طرف‌های حاضر در برجام

معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی مسکو برای برگزاری نشست ایران و سایر شرکت کنندگان برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و بررسی مسائل ایران در سطح شورای امنیت، نسبت به بی‌تفاوتی غرب به تهدیدات تروریستی در استان ادلب سوریه هشدار داد.

به گزارش «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست بعدی نمایندگان ایران و سایر شرکت کنندگان در توافق هسته‌ای به‌غیر از آمریکا که از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده، در حال آماده سازی است تا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اواخر ماه سپتامبر (مهر ماه) برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ریابکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوالی در این باره گفت: «در حال حاضر ما در مرحله فراهم سازی مقدمات برگزاری چنین نشستی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هستیم، چراکه به احتمال زیاد موضوع ایران در نشست مجمع عمومی بسیار قدرتمند مطرح خواهد شد.»

این دیپلمات بلندپایه مشخص نکرد که نشست فوق در چه سطحی برگزار خواهد شد، ولی در عین حال یادآور شد که طرف روسی خود را آماده کرده تا مسائل پیرامون ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل در بالاترین سطح که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد برگزاری آن را داده، مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: «البته عملاً کسی که ابتکارعمل برگزاری نشست شورای امنیت را داده، شکل، سطح و موضوع بررسی آن را نیز مشخص خواهد کرد.»

ریابکوف تاکید کرد: «گزینه‌های مختلفی در این رابطه وجود دارد. ولی در هر صورت به نظر نمی رسد که این مذاکرات آسان باشند. البته آنها (آمریکایی‌ها) اشتباه می‌کنند اگر تصور کنند که سازمان ملل می‌تواند برای آنها به تربیونی برای اقدامات تبلیغاتی تبدیل شود. چنین مسئله قطعاً اتفاق نخواهد افتاد.»

غرب می‌داند که تهدیدات تروریست‌ها در استان ادلب سوریه باید نابود شوند

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در باره اوضاع در استان ادلب سوریه، اعلام کرد که این کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه کاملا دقیق و انتخابی عمل نموده و تلاش می‌کند تا کمترین خطر برای مردم غیرنظامی این کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: «شرکای غربی ما به خوبی می‌دانند که بدون نابودی کامل تروریست‌ها در استان ادلب، اوضاع در سوریه هرگز عادی نخواهد شد. آنها به خوبی آگاه هستند که اگر هسته‌های تروریستی در این منطقه همچنان باقی بمانند، منشأ تهدیدات جدید از جمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی خواهند بود.»

ریابکوف گفت: «روسیه تقریبا همه روزه از خطر استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب توسط تروریست‌ها صحبت می‌کند، ولی این واقعیت که چنین خطری دائماً رد می شود، به خودی خود باعث نگرانی است. چراکه هیچ علائمی دیده نمی شود که همتایان غربی ما، به خصوص در ایالات متحده، انگلیس و دیگرانی که دائماً تهدید به حمله مجدد به سوریه را می کنند، واکنشی به این مسئله نشان دهند. در حالیکه این برخورد نشانه مشارکت در مبارزه با تهدیدات تروریستی نیست.»

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که مسکو در حال حاضر بیش از هر چیز، نگران دورنمای اقدامات تحریک‌آمیز جدید تروریست‌ها و حامیان آنها با استفاده از مهمات شیمیایی است.

ریابکوف در عین حال اعلام کرد که تماس‌ها بین مقامات روسیه و آمریکا درباره اوضاع کنونی در استان ادلب سوریه، چه در سطح دیپلماتیک و چه از طریق کانال‌های نظامی ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید