محورهای رهنمودهای وحدت آفرین رهبری در جمع اعضای خبرگان


محورهای رهنمودهای وحدت آفرین رهبری در جمع اعضای خبرگان

تهران- ایرنا- رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز(پنجشنبه) اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت، اصلاح کار نیست؛ کار جهادی باید توسط خود مسئولان و از مجاری قانونی انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مهمترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری به شرح ذیل است:

** بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، بنابراین انتقادها باید با هدف اصلاح و خیرخواهانه باشند.

** شرایط امروز ما، شرایط حساسی است اما این حساسیت به دلیل تعداد زیاد دشمنان و یا قدرت بالای آنها نیست زیرا این دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره بوده اند و حتی در آن زمان قدرت بیشتری نیز داشته اند اما با وجود همه اقدامات خصمانه از جمله حمله نظامی طبس، تحمیل جنگ هشت ساله، سرنگونی هواپیمای مسافری و محاصره اقتصادی، هیچ کاری از پیش نبرده اند و اکنون نظام اسلامی همچون شجره طیبه ای است که با پایه های مستحکم، در حال گسترش و ثمردهی است.

** حساسیت شرایط از این جهت است که نظام اسلامی با قدم گذاشتن در یک راه نو و طرح دیدگاه ها و نظریات متفاوت، در 40 سال گذشته، برخلاف جریان کلی استکبار و نظام سلطه حرکت کرده است و در چنین شرایطی، در جنگل پر از تعارض سیاست بین المللی، شرایط و اقتضائات گوناگونی به وجود می آید که باید در هر شرایطی به تناسب آن و با دقت کامل عمل کرد.

** امروز نظام اسلامی با یک جنگ همه جانبه اقتصادی مواجه است که از یک اتاق جنگ و با دقت و اهتمام کامل هدایت می شود اما در کنار این جنگ، یک جنگ مهم رسانه ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می شود.

** براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاه های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه ای راه اندازی کرده اند و به طور جدی در حال برنامه ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.

** اهداف این جنگ رسانه ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و دستگاه های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است.

** در همین مسائل مربوط به سکه و ارز و کاهش ارزش پول ملی، جنگ رسانه ای و فضاسازی های تبلیغاتیِ بدخواهان، تأثیرگذار بوده است که البته از دشمن توقعی جز رذالت نیست اما باید مراقب باشیم به این فضاسازی‌ها برای آلوده کردن ذهن مردم، کمک نکنیم.

** همواره از ابتدای مسئولیت رهبری، به دولتها در زمینه های گوناگون انتقاد و یا اعتراض داشته اند که در برخی موارد هم تند بوده است؛ بنده خودم اهل انتقادم و اهل مسامحه در برخورد با مشکلات و دستگاه های مسئول نیستم، اما تأکید دارم که نحوه گفتن و اقدام کردن نباید به گونه ای باشد که مردم دچار بیماری بدبینی شوند.

** ویروس بدبینی نسبت به دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای انقلابی، بد است؛ در عین حال، انتقاد خیرخواهانه برای اصلاح امور لازم است؛ گاهی اوقات انتقاد باید عمومی باشد و نباید همیشه در گوشی باشد اما اینکه بگونه ای صحبت کنیم که بندِ دلِ شنونده پاره شود و همه چیز را از دست رفته تلقی کند، کار صحیحی نیست.

** ما برخی اوقات در نحوه انتقاد اشتباه می کنیم زیرا دستگاه هایی که مورد انتقاد قرار می گیرند، کارهای خوب هم دارند که باید آنها نیز دیده و گفته شوند؛ هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر به فعالیت نیست و نباید اعتماد مردم از دستگاه های دولتی، قضایی و نیروهای مسلح سلب شود؛ راه علاج مشکلات کشور، خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از فعالیت دستگاه های مسئول نیست، بلکه راه علاج، ایجاد رابطه سالم بین افکار عمومی و دستگاه های مسئول، سخن گفتن و انتقاد کردن و در عین حال کمک فکری و عملی کردن است.

** وظیفه ما، هدایت دولتی ها به سمت استفاده از دیدگاه های کارشناسان و حل مشکلات و خوشبین کردن مردم نسبت به تلاش های آنهاست که در چنین صورتی، گره های افکار عمومی باز می شوند.

** دعوا کردن راه اصلاح نیست، همچنانکه ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است کار باید به وسیله مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد.
سیام**9121 ** 2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی