جمعیت دانش‌آموزی رشته‌های کاردانش امسال یک‌سوم افزایش می‌یابد


جمعیت دانش‌آموزی رشته‌های کاردانش امسال یک‌سوم افزایش می‌یابد

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال با سه ساله‌شدن آموزش‌های دوره متوسطه، حدود 300 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی رشته‌های کاردانش افزوده می‌شود.

مصطفی آذرکیش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به استقرار پایه دوازدهم، گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال با سه‌ساله شدن آموزش‌های دوره کاردانش یک‌سوم به جمعیت دانش‌آموزی این شاخه تحصیلی افزوده شود.

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود به‌همین میزان، به تجهیزات، نیروی انسانی و فضای فیزیکی نیز افزوده شود تا ما پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان باشیم. سال گذشته 340 هزار نفر در رشته‌های مهارتی کاردانش مشغول به‌تحصیل بودند که بر آورده‌ها نشان می‌دهد امسال 300 هزار نفر به این جمعیت افزوده شود.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت دانش‌آموزی به‌صورت پراکنده در کشور انجام می‌شود؛ به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، تا حد امکان و به کمک دستگاه‌های مختلف، نیازهای موجود را قبل از آغاز سال تحصیلی برطرف کنند.

آذرکیش ادامه داد: در مجموع 7 هزار و 100 مدرسه برای آموزش رشته‌های مهارتی در کشور وجود دارد، که 4 هزار و 400 مدرسه در اختیار رشته‌های کاردانش و 2 هزار و 700 مدرسه در اختیار رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/4038/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر