فرماندارتربت حیدریه از عملکرد بانکهای این شهرستان انتقاد کرد


فرماندارتربت حیدریه از عملکرد بانکهای این شهرستان انتقاد کرد

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: در حالی که سیستم بانکداری در یک شهر استان، بدون کمترین سنگ اندازی تسهیلات اشتغالزایی می پردازد، این تسهیلات در بانکهای تربت حیدریه بلوکه شده است.

به گزارش ایرنا، علی رستمی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال تربت حیدریه با بیان اینکه وضعیت اشتغال در این شهرستان راضی کننده نیست افزود: رفع بخشی از این مشکل به دست سیستم بانکی است.
وی اظهار داشت: برخی دستگاه های این شهرستان نیز در معرفی افراد متقاضی تسهیلات اشتغال به بانک ها کوتاهی می کنند.
رستمی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید مقدمات کار را فراهم کنند تا معطلی متقاضیان کمتر شود.
وی افزود: بانکهای این شهرستان نیز باید سریعتر جلسه اضطراری شورای هماهنگی بانک ها را با هدف ردیابی اعتبارات اشتغالزایی برگزار کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: تا پایان وقت اداری 22 شهریور ماه جاری هزار و 70 طرح با اشتغالزایی مستقیم برای چهار هزار و 275 نفر به بانک ها معرفی شده اند.
علی اکبر اسماعیل پناه افزود: اما بانک های شهرستان تاکنون به 58 طرح از این تعداد 54 میلیارد و 909 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که برای 175 نفر شغل ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش مشاغل خانگی، 82 طرح از سوی اداره های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات به مبلغ 19 میلیارد و 450 میلیون ریال به بانک های ملی، تجارت، رفاه کارگران و نیز توسعه تعاون معرفی شده اند که روند پرداخت تسهیلات در جریان می باشد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 / 6053


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

 فراخوان مناقصه عمومی خرید تجهیزات آنتنالاین