درخواست عفو بین‌الملل از باشگاه‌های آ. ث. میلان و یوونتوس برای عدم برگزاری بازی‌های سوپرکاپ ایتالیا در عربستان


درخواست عفو بین‌الملل از باشگاه‌های آ. ث. میلان و یوونتوس برای عدم برگزاری بازی‌های سوپرکاپ ایتالیا در عربستان

عفو بین‌الملل خواستار خودداری باشگاه‌های فوتبال آ. ث. میلان و یوونتوس از حضور در بازی‌های سوپرکاپ ایتالیا در عربستان سعودی شد.

درخواست عفو بین‌الملل از باشگاه‌های آ. ث. میلان و یوونتوس برای عدم برگزاری بازی‌های سوپرکاپ ایتالیا در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان عفو بین‌الملل با اشاره به حادثه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، از باشگاه‌های فوتبال آ.ث. میلان و یوونتوس خواستند تا از حضور در بازی‌های سوپرکاپ ایتالیا که قرار است ماه ژانویه به میزبانی عربستان سعودی در ریاض برگزار شود، خودداری کنند.

الن هوگراث، مدیر سیاسی عفو بین‌الملل در انگلیس، گفت: حتی پیش از حادثه کشته شدن ناگوار جمال خاشقجی، عربستان سعودی سوابق بسیار بدی در زمینه نقض حقوق بشر داشت. وی افزود: باشگاه‌های بزرگی همچون یوونتوس و آ.ث. میلان باید بدانند حضور آنان در رویدادهای ورزشی در عربستان سعودی می تواند در راستای کمک به بهبود اعتبار و چهره مخدوش ریاض تلقی شود. هوگراث تصریح کرد: حضور شما در عربستان سعودی نه تنها در بردارنده پیامی برای ورزش‌دوستان در سراسر جهان خواهد بود بلکه سبب می شود فعالان شجاع و مدافعان حقوق بشری عربستان سعودی نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

خاشقجی، روزنامه نگار سعودی منتقد بن سلمان، دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول برای پیگیری اداری ازدواج با نامزد ترکیه ای خود کشته شد.

حادثه قتل خاشقچی در حالی ضربات سنگینی بر چهره عربستان سعودی وارد می کند که محمد بن سلمان از سال گذشته خود را وارث تخت ملک سلمان می داند.

سوپرکاپ 2018 و 2019 ایتالیا قرار است ژانویه سال 2019 میلادی، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برگزار شود.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترامپ می‌گوید بقیه؛ بقیه می‌گویند ترامپ! / آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا تقصیر کیست؟ +عکس و فیلم