آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟


آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

درحالی‌که زمان زیادی تا رونمایی رسمی فورد موستانگ شلبی GT500 جدید باقی نمانده است، در اینستاگرام چند تصویر منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به این ماسل کار قدرتمند هستند. هرچند ابهاماتی در صحت این تصاویر وجود دارد اما در آن‌ها یک موستانگ تهاجمی با دماغه‌ای مشابه مدل شلبی GT350 دیده می‌شود. همچنین درحالی‌که طراحی... نوشته آیا این فورد موستانگ شلبی...

درحالی‌که زمان زیادی تا رونمایی رسمی فورد موستانگ شلبی GT500 جدید باقی نمانده است، در اینستاگرام چند تصویر منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به این ماسل کار قدرتمند هستند. هرچند ابهاماتی در صحت این تصاویر وجود دارد اما در آن‌ها یک موستانگ تهاجمی با دماغه‌ای مشابه مدل شلبی GT350 دیده می‌شود. همچنین درحالی‌که طراحی کلی این خودرو آشنا به نظر می‌رسد اما GT500 با جلوپنجره‌ای بازطراحی شده که نشان مار کبرا در میانهٔ آن قرار گرفته، از دیگر مدل‌های موستانگ متمایز شده است.

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

کمی پایین‌تر، نوار همرنگ بدنهٔ سپر با یک نمونهٔ مشکی براق جایگزین شده و به زیر سپر هم یک اسپلیتر اضافه شده که تا طرفین سپر، بالا آمده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد روی کاپوت خودرو هم دریچهٔ هوایی قرار دارد. این ویژگی، احتمال صحت تصاویر را تقویت می‌کند زیرا در تیزر رسمی GT500 هم چنین دریچهٔ بزرگی روی کاپوت دیده می‌شد. دیگر قسمت‌های GT500 تقریباً مشابه GT350 به نظر می‌رسد اما خطوط سفیدرنگ و اسپویلر فیبر کربنی عقب از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شوند. همچنین از پشت رینگ‌های فیبر کربنی خودرو نیز سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای قرمزرنگ دیده می‌شود.

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

هرچند هیچ‌چیز رسمی نیست و ممکن است این تصاویر جعلی باشند، اما ویژگی‌هایی در آن‌ها دیده می‌شود که امکان واقعی بودن آن‌ها را بالا برده است. علاوه بر این، فورد به‌تازگی کنفرانس نمایندگی‌های فروش خود را در لاس‌وگاس برگزار کرده و به نظر می‌رسد این تصاویر در آن رویداد گرفته شده باشند که این به معنای واقعی بودن آن‌ها است. در رابطه با مشخصات فنی و پیشرانه نیز فورد پیش‌ازاین تأیید کرده است که شلبی GT500 جدید به پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ با بیش از 700 اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. هرچند فورد مشخصات دقیقی از قوای محرکهٔ این ماشین را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود پیشرانهٔ آن از نوع 5.2 لیتری باشد.

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

اما حالا در رابطه با قوای محرکهٔ شلبی GT500 جدید نیز اطلاعات جدیدی منتشر شده است. یکی از افرادی که در کنفرانس فورد حضور داشته گفته است که پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ این خودرو بین 780 تا 790 اسب بخار قدرت دارد. این اعداد به میزان قابل‌توجهی بیشتر از قدرت تأییدشدهٔ فورد هستند؛ بنابراین اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، موستانگ شلبی GT500 جدید تقریباً هم‌اندازهٔ دوج چلنجر هلکت ردآی قدرت خواهد داشت. همین شخص حاضر در مراسم در رابطه با انتقال قدرت نیز گفته است که شلبی GT500 با یک گیربکس دستی و یک نمونهٔ 10 سرعتهٔ اتوماتیک ارائه خواهد شد. این در حالی است که پیش‌ازاین، شایعاتی به ارائهٔ گیربکس دوکلاچه برای این خودرو اشاره کرده بودند.

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

آیا این فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است؟

علاوه بر این اطلاعات، گزارش شده که فورد به نمایندگی‌های فروش خود اعلام کرده که در حال کار بر روی ساخت یک موستانگ چهاردر است که با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ به بازار خواهد آمد. ظاهراً الهام‌بخش این مدل، خودروهایی مثل آئودی A5 اسپرت‌بک و مرسدس-آام‌گ GT 4 بوده‌اند. اگر این گزارش درست باشد، به‌احتمال‌زیاد نسخهٔ چهاردر بر اساس نسل بعدی موستانگ ساخته خواهد شد. این مدل می‌تواند جای خالی مدل‌های فوکوس، فیوژن و تاروس را در سبد محصولات فورد پُر کند.


البته این‌ها فعلاً در حد شایعات غیررسمی هستند و نمی‌توان به صحت آن‌ها اطمینان داشت. بااین‌حال برای فهمیدن مشخصات دقیق موستانگ شلبی GT500 جدید انتظاری طولانی لازم نیست زیرا این خودرو سال آینده رسماً رونمایی خواهد شد. صرف‌نظر از مشخصات فنی، فورد گفته است که GT500 جدید برای درخشیدن در جاده‌ها و پیست‌ها مهندسی شده است. برای انجام این کار، این ماسل کار قدرتمند به تکنولوژی‌های نوآورانهٔ پیست، سخت‌افزار عملکردی و ظاهری تهاجمی مناسب پیست مجهز شده است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بایک BJ30 جدید با قیمت کمتر، رقبایش را به چالش می‌کشد