مرکل: اگر چشم انداز اقتصادی آفریقا خوب باشد، اروپا منافع بسیاری می‌برد


صدراعظم آلمان در اجلاس سرمایه گذاری اروپا در آفریقا گفت اگر چشم انداز اقتصادی قاره آفریقا خوب باشد، منافع زیادی برای اروپا خواهد داشت و این موضوع نیازمند سرمایه گذاری در آفریقاست.

مرکل: اگر چشم انداز اقتصادی آفریقا خوب باشد، اروپا منافع بسیاری می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در اجلاس سرمایه گذاری اروپا با حضور سران کشور‌های آفریقایی در برلین گفت: «ما امروز می‌خواهیم به طور مشترک این پیام را ارسال کنیم که یک همسایگی خوب و سودمند میان آفریقا و اروپا برای ما از اهمیت برخوردار است.»

مرکل افزود: «ما با هم همسایه و شریکیم و اگر چشم انداز اقتصادی قاره آفریقا خوب باشد، منافع زیادی برای ما در بر خواهد داشت. این موضوع نیازمند سرمایه گذاری دولتی و همین طور سرمایه گذاری بخش خصوصی در آفریقاست.»

مرکل گفت: «ما در قالب اعضای دولت جمهوری فدرال آلمان دور هم جمع شدیم تا بررسی کنیم چطور می‌توانیم اقدامات بیشتری را در این مسیر در دستور کار قرار دهیم. در این ارتباط تصمیم داریم یک صندوق توسعه‌ای و سرمایه گذاری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط اروپایی و آفریقایی تاسیس کنیم تا به این وسیله مشارکت و اعطای تسهیلات، تامین اعتبار شوند و به طور مثال ایجاد بازار جدید (در آفریقا) فراهم شود.»

انتهای پیام/

اظهارات مرکل در اجلاس سرمایه گذاری اروپا در آفریقا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پروژه نظامی کرایسلر؛ یک تانک متفاوت با ظاهری عجیب!(+تصاویر)