پاکستان و آمریکا درجستجوی نقشه راه مشترک درباره افغانستان


پاکستان و آمریکا درجستجوی نقشه راه مشترک درباره افغانستان

اسلام آباد - ایرنا - «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، امروز (سه شنبه) برای چهارمین بار پیاپی طی سال جاری میلادی و به منظور جست و جوی نقشه راه مشترک درباره افغانستان،به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی وجنوبی پس از بازگشت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از سفر چین، به اسلام آباد سفر کرد تا با مقامات پاکستانی گفت و گو کند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته در خصوص اهداف این دیدار اعلام کرد:دیدار ولز با سران پاکستانی ادامه رایزنی های صورت گرفته در سفرهای پیشین مسئولان دو کشور در موضوع روابط دوجانبه است.
بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرده است که با سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به پاکستان، مشکلات موجود در مسیر روابط دو کشور حل شود.
دور جدید گفت و گوهای پاکستان و آمریکا، امروز سه شنبه با موضوع گسترش مناسبات دوجانبه و مذاکرات صلح افغانستان در محل وزارت امور خارجه پاکستان بین «آلیس ولز» و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان برگزار شد.
به گزارش رسانه های پاکستان، این دیدارها به منظور بررسی تفاهم های پیشین وزیر خارجه آمریکا با همتای پاکستانی خود با محور بازسازی رابطه دوجانبه و بر اساس اعتماد و احترام متقابل برگزار شد.
طرف پاکستانی در این مذاکرات بر تنوع بخشی تعاملات و همکاری های دوجانبه با توجه ویژه به گسترش همکاری اقتصادی ، تجارت و ارتباطات ملت های دو کشور تاکید کرد.
همچنین در این دیدار، وضعیت منطقه و صلح و ثبات افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو طرف در این دیدار توافق کردند که اقدامات خود را در راستای نزدیک شدن نگاه ها و اهداف مشترک به منظور تحقق صلح و ثبات منطقه ادامه دهند.
در ملاقات آلیس ولز با «اسد عمر» وزیر دارایی پاکستان نیز، در خصوص موضوعات مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت و گو شد.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دارایی پاکستان، وضعیت کلی امنیت منطقه نیز در این ملاقات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.
وزیر دارایی پاکستان در این دیدار با تشریح اقدامات کشورش در مسیر مبارزه با تروریسم، گفت:پاکستان همچنان مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی را ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا، سومین سفر پیاپی 'آلیس ولز' معاون وزیر امور خارجه آمریکا به اسلام آباد در سال میلادی جاری چهارم اردیبهشت ماه امسال با موضوع گفت و گوی دوجانبه در خصوص راهبرد جدید ترامپ در آسیا، گسترش امنیت منطقه ای و جست و جوی نقشه راه مشترک بر مسائل افغانستان، انجام شد.
در سفر پیشین به اسلام آباد، آلیس ولز با «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت خارجه پاکستان دیدار کرد و طرفین در مورد روابط دوجانبه اسلام آباد - واشنگتن، مشکلات و مسائل مربوط به افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ ، روابط واشنگتن و اسلام آباد تیره شده است و دولت آمریکا در صدد است پاکستان را مقصر شکست‌های خود در افغانستان معرفی کند.
علت اصلی فشارهای آمریکا به پاکستان نزدیک شدن اسلام آباد به پکن است و واشنتگن در تلاش است تا مانع این ارتباط شود.
شبس**آساق**6125** 1917


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید تیغ طالبان با زنان افغانستان چه کرد!