دندانپزشکان داوطلب به روستائیان ریگان خدمات رسانی می کنند


دندانپزشکان داوطلب به روستائیان ریگان خدمات رسانی می کنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از خدمت رسانی ٣6 دندانپزشک داوطلب این سازمان در روستاهای محروم و کمتر برخوردار شهرستان ریگان استان کرمان به مناسبت هفته بسیج و هفته وحدت خبر داد.

محمد نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: حمایت از نیازمندان و محرومان مناطق محروم و کم برخوردار سراسر کشور از سوی پزشکان و دندانپزشکان داوطلب و خیر عضو این سازمان، هدف اصلی راه اندازی و ایجاد کاروان های سلامت از سوی جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات عام المنفعه و رایگان درمانی است.
وی ادامه داد: حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه دارای پیشینه ای طولانی به اندازه تشکیل نخستین اجتماعات بشری و امری است که در فطرت انسان های آزاده نهفته است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: دین مبین اسلام، انسان را موجودی مسئول در برابر موضوعات مختلف شناخته و شارع مقدس اسلام دستگیری از نیازمندان، نیکی به ستمدیدگان، امداد به آسیب دیدگان و در راه ماندگان و دلجویی از بی پناهان را همواره مورد تأکید قرار داده است.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در فراز و نشیب سنوات مختلف فعالیت خود، اقدامات متعدد و بیشماری را به نفع نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه انجام داده و از بدو تأسیس و تکوین خود تاکنون، وظایف اصلی خود یعنی جذب و بهره گیری از خدمات داوطلبانه با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر را در حد توان به انجام رسانیده است.
نصیری با تشریح اعزام این کاروان سلامت به روستاهای محروم و کمتر برخوردار شهرستان ریگان اظهار داشت: در قالب این کاروان سلامت ٣6 دندانپزشک به منطقه یادشده اعزام شدند و با استقرار ١9 یونیت دندانپزشکی نسبت به ارائه خدمات درمانی به هموطنان ساکن در روستاهای کم برخوردار این منطقه اقدام خواهند کرد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دندانپزشکان داوطلب در مدت چهار روز حضور خود که مصادف با «هفته بسیج» و «هفته وحدت» است، نسبت به ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی، شامل کشیدن دندان، عصب کشی، پرکردن دندان، جرم گیری، ترمیم و نظایر آن به هموطنان ساکن در روستاهای این منطقه به صورت رایگان خدمات رسانی خواهند کرد.
به گفته نصیری این کاروان سلامت از جمعیت هلال احمر استان اصفهان وارد روستاهای محروم و کمتر برخوردار شهرستان ریگان استان کرمان شده و فعالیت خود را که از روز پنجشنبه یکم آذر آغاز کرده تا روز یکشنبه چهارم آذر به هموطنان زلزله زده ساکن در این مناطق ارائه خواهند کرد.
شهرستان ریگان از توابع استان کرمان هم مرز با ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است.
اجتمام*7029*3377*1834


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«رضا هوش‌ ور» عکاس امام‌ و انقلاب درگذشت