آشنایی با مشهورترین خودروهای کوپه چهار درب؛ کلاسی جذاب و نه چندان کاربردی

اگر اندکی با خودروهای تولیدی کمپانی های مختلف خودروسازی آشنا باشید متوجه خواهید شد که تقریبا هر سازنده ای یک کوپه چهار درب را راهی بازار کرده است. از جمله این خودروها می توان به استون مارتین ۲۰۱۷ رپید S، آئودی S7، بی ام و سری ۴ گرن کوپه، مرسدس بنز CLA کلاس و ... اشاره کرد. این کوپه ها از فروش و محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار بوده و بازخورد عمومی نسبت به آن ها تاکنون خوب بوده است. با این حال کوپه های زیادی وجود دارد که نسخه ۴ درب آن ها هنوز راهی جاده ها نشده است.

تولید نسخه ۴ درب به خصوص در چند سال گذشته رواج یافته و این دسته از خودروها عملا به عنوان یک سگمنت مجزا شناخته می شوند. اما از نظر تکنیکی کلاس مجزایی برای این دسته از وسایل نقلیه درنظر نمی گیرند و در واقع یک کوپه ۴ درب سدانی است که از نظر ظاهری، خطوط سقفی و سایر ویژگی های طراحی متمایل به خودروهای دو درب است. این اصطلاح سدان هایی را توصیف می کند که فضای پشتی آن ها چه در داخل کابین چه در خارج از آن کمتر از حالت عادی بوده و سقفشان در قسمت عقب شیب ملایمی رو به سطح زمین دارد.

آشنایی با مشهورترین خودروهای کوپه چهار درب؛ کلاسی جذاب و نه چندان کاربردی

نویسنده سایت ROAD TRACK معتقد است اگر فراری طراحی خودروی GTC4Lussoo را تغییر داده و این کوپه دو درب را به شکل یک سدان کشیده ۴ درب در آورد سود بیشماری را راهی کمپانی خود خواهد کرد. این خودرو که جانشین کوپه GT محبوب ۲+۲ نفره این کمپانی یعنی جانشین مدل FF فراری بوده از سال ۲۰۱۶ راهی جاده ها شده است.

البته فراری پیش از این نیز خودوری ۴ درب تولید کرده بود که مخصوص مشتری های ویژه این کمپانی بوده است.

the GTC4Lusso

آشنایی با مشهورترین خودروهای کوپه چهار درب؛ کلاسی جذاب و نه چندان کاربردی

برای بسیاری سوال است که فراری به غیر از پایبندی به اصول مدیریتی کمپانی خود، چه دلیل دیگری می تواند داشته باشد تا یک کوپه چهار درب جذاب که به یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است را تولید نکند؟

زهرا ملکی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید