نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر


نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر

بر پایه‌ی خبرهای منتشر شده، ب‌ام‌و در نسل‌های بعدی M3 و M4 از پیشرانه‌ای قوی‌تر، ساختاری سبک‌وزن‌تر و گیربکسی دستی استفاده خواهد کرد. نیروبخش این خودروها پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی نسل فعلی خواهد بود که ظاهراً قدرت آن با برخی بازنگری‌ها به 465 اسب بخار رسیده است. احتمالاً این قدرت اضافی به... The post نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و...

بر پایه‌ی خبرهای منتشر شده، ب‌ام‌و در نسل‌های بعدی M3 و M4 از پیشرانه‌ای قوی‌تر، ساختاری سبک‌وزن‌تر و گیربکسی دستی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر
نیروبخش این خودروها پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی نسل فعلی خواهد بود که ظاهراً قدرت آن با برخی بازنگری‌ها به 465 اسب بخار رسیده است. احتمالاً این قدرت اضافی به خاطر استفاده از سیستم تزریق آب مشابه با خودروی تولید محدود M4 GTS به دست آمده است.

نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر
ب‌ام‌و همچنین روی سبک‌سازی ساختار این خودرو تمرکز کرده به گونه‌ای که می‌خواهد وزن نسل جدید M3 کمتر از وزن 1585 کیلوگرمی M3 CS فعلی باشد. این کاهش وزن قبلاً با استفاده از قطعات فیبر کربنی بیشتر همچون پانل سقف در سری 3 جدید میسر شده است.

نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر
تمرکز روی کاهش وزن یکی از دلایل ب‌ام‌و برای عدم استفاده از سیستم چهار چرخ محرک استاندارد در این خودرو و همچنین عدم سود بردن از تکنولوژی‌های الکتریکی سازی به خاطر وزن بیشتر، پیچیدگی و هزینه‌های اضافی می‌باشد. البته نسل جدید M3 آخرین محصول M بدون استفاده از تکنولوژی الکتریکی شده خواهد بود.

نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر
پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی قوی‌تر همچنین با یک گیربکس 6 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک همراه خواهد شد. وجود گیربکس دستی را یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی ب‌ام‌و در مصاحبه با رود اند تراک تأیید کرده است.

نسل جدید ب‌ام‌و M3، سبک‌تر و قوی‌تر
مدیر ب‌ام‌و اظهار داشته است:

صادقانه باید گفت پاسخ مهندسی به گیربکس اتوماتیک مثبت است چراکه شما تعویض‌های سریع‌تری خواهید داشت. این گیربکس‌ها بسیار دقیق و اسپورت هستند و مخصوصاً در نوربرگ رینگ کنترل بهتری روی تعویض‌ها خواهید داشت. به نظر من در کل گیربکس‌های دستی ناپدید خواهند شد؛ اما فکر می‌کنم که M4 آخرین بازمانده‌ی گیربکس‌های دستی خواهد بود. این نظر من است.

این مدیر ارشد در خاتمه اظهار می‌دارد:

من فکر می‌کنم گیربکس دستی در نسل بعدی M4 هم وجود خواهد داشت. جانشین نسل‌های فعلی M3 و M4 در حال توسعه هستند و طبق قولی که داده‌ام از گیربکس دستی در آن‌ها استفاده خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت اوپل به ایران با پرشیا خودرو/ رونمایی از موکا، کورسا و کراس لند در نمایشگاه خودر...