رأی الیوم: اسرائیل فریب می‌دهد و فرار می‌کند


رأی الیوم: اسرائیل فریب می‌دهد و فرار می‌کند

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در مقاله‌ای نوشت؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سعی می‌کند از شکست‌ها در جبهه‌های مختلف فرار کند.

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» در مقاله‌ای نوشت؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سعی می کند از شکست ها در جبهه های مختلف فرار کند. به نوشته روزنامه نامبرده، یکی از ابزارهایی که نتانیاهو در سال های گذشته بحران کابینه استفاده کرده، تمسک به این است که روابط این رژیم با کشورهای عربی عادی شده و این مساله دستاوردهای مجانی برای اسرائیل به همراه داشته است.

نتانیاهو اکنون با چالش های خطرناکی از سه طرف روبرو است، اول جنوب لبنان که در این منطقه توان موشکی حزب الله و تجربه نظامی آن بیش از پیش افزایش یافته است، دوم، از طرف سوریه که ارتش آن با کمک ایران در حال پیروزی در سوریه است و سوم، از سوی نوار غزه و کرانه باختری که در آنها مقاومت مسلحانه افزایش یافته است.

خطرناکترین چیزی که نتانیاهو مد نظر دارد، به حاشیه رانده شدن مساله فلسطین و عادی شدن روابط با کشورهای عربی است.

روزنامه نامبرده ابراز تأسف می کند که دولت های عربی در دام عادی سازی روابط با نتانیاهو بطور مجانی افتاده و از مهم ترین مساله به حق عربی- اسلامی دست شسته اند. برخی کشورهای عربی و رژیم اسرائیل اینطور القا می کنند که آنها را در برابر ایران حفظ می کنند و افکار آنها را مملو از ترس و وحشت می کنند، اما اقدامات آنها همه خلاف ادعا است.

این روزنامه در نهایت با هشدار به سران کشورهای عربی از تبعات عادی سازی با رژیم صهیونیستی می‌نویسد: استفاده نتانیاهو از مساله عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی نگاه ها را از بحران های داخلی و خارجی منحرف نمی کند، بلکه این بحران ها را به شکلی به دیگران منتقل خواهد کرد، بخصوص در شرایطی که کشورهای شاهد موج اعتراض های مردمی هستند، همانند آنچه در فرانسه و اردن روی می دهد. حکام عرب نباید خود را به دور از این «سونامی» بدانند.

لازم به ذکر است، حدود هفتاد سال از تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و غصب این سرزمین و آواره کردن میلیون‌ها فلسطینی می‌گذرد. در این مدت رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن هزاران فلسطینی قسمت‌های وسیعی از لبنان و سوریه را نیز به اشغال خود در آورد که در دههه‌های اخیر با مقاومت مردمی حزب الله لبنان مجبور شد لبنان را ترک کند.

این رژیم همچنان به تنش آفرینی در این منطقه ادامه می‌دهد که آخرین طرح این رژیم ایجاد داعش و تسلط آن بر سوریه با کمک آمریکا بود که با شکست مواجه شد. این طرح در راستای تضعیف مقاومت علیه سلطه‌گری رژیم صهیونیستی صورت گرفت. هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود با عنوان "گزینه‌های دشوار" اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه بود.

گفتنی است، مستنداتی که وجود دارد که نشان می‌دهد نتانیاهو مسئله عادی سازی با کشورهای عربی را برنامه جدی پیش روی خود قرار داده است مرور اخبار روزها و هفته های اخیر موید این مطلب است:

به گزارش رادیو فردا، نتانیاهو این روزها طرحی بزرگ در سر دارد. او در پی تغییر نقشه ژئوپولیتیک خاورمیانه است و می‌خواهد نقشه‌اش را تا زمانی که ترامپ در کاخ سفید است به واقعیت برساند. سفر نتانیاهو به عمان - سفری نمادین و بسیار فوق‌العاده بود - و توصیه‌های وزیر خارجه عمان به امیرنشین‌ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل و برقراری مناسبات علنی با آن و همچنین سفر دو روز بعد وزیر فرهنگ اسرائیل به امارات که حتی برایش سرود ملی اسرائیل نواخته می‌شود در راستای این طرح بزرگ تعبیر می‌شود.

به گزارش رادیو زمانه، سخنگوی دفتر نتانیاهو از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین خبر داد و گفت: «این سفر مقدمه‌ای برای امری بزرگ‌تر است، برای خاورمیانه‌ای دیگر. این سفر نشان می‌دهد که ما در مسیر درست برای اصلاح تاریخ قرار داریم. نتانیاهو پیشتر در سفری غیرمنتظره عازم عمان شده بود و با پادشاه این کشور دیدار کرده بود. منابع اسرائیلی گفته بودند، این سفر گام مهمی در جهت پیشبرد سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در منطقه است.

به گزارش رادیو فردا، رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که نتانیاهو در تلاش برای عادی‌سازی مناسبات با عربستان در ماه‌های آینده است، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست مدعی شده که اسرائیل در برابر حمایت عربستان از رویارویی با ایران، مجوز فروش نرم‌افزار جاسوسی اسرائیلی به سعودی را داده است. شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که نتانیاهو علاقه‌مند است تا پیش از انتخابات پارلمانی اسرائیل، مناسبات این کشور و عربستان، عادی‌سازی شود تا از آن در انتخابات بهره بگیرد.

به گزارش بی بی سی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌گوید سلطان قابوس، پادشاه عمان با عبور پروازهای مسافری و تجاری خطوط هوایی اسرائیل (ال عال) از حریم هوایی کشورش موافقت کرده است.

تمام این وقایع بیانگر طرحی است نتانیاهو در ذهن خود می‌پرورد و آن عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی و به عبارت دیگر به فراموشی سپردن آرمان فلسطین است. طرحی که با توجه به بیداری مردم کشورهای اسلامی نسبت به گذشته بعید است دستاورد قابل توجهی برای اسرائیل داشته باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...