درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S


درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

در دنیای ماشین، مسابقات درگ همواره از جذابیت بالایی برخوردارند خصوصاً درگ‌هایی که بین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت قدرتمند برگزار می‌شوند. در این درگ‌ها عمدتاً خودروهایی رودرروی هم قرار می‌گیرند که از لحاظ کلاس باهم هم‌خوانی دارند اما این بار دو خودرویی در یک درگ جذاب با یکدیگر به نبرد پرداخته‌اند که متعلق به دو... The post درگ جذاب و دیدنی دوج...

در دنیای ماشین، مسابقات درگ همواره از جذابیت بالایی برخوردارند خصوصاً درگ‌هایی که بین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت قدرتمند برگزار می‌شوند. در این درگ‌ها عمدتاً خودروهایی رودرروی هم قرار می‌گیرند که از لحاظ کلاس باهم هم‌خوانی دارند اما این بار دو خودرویی در یک درگ جذاب با یکدیگر به نبرد پرداخته‌اند که متعلق به دو دنیای کاملاً متفاوت هستند. این دو ماشین، دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S نام دارند. این‌ها جزء سریع‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

چلنجر دیمن که به‌طور خاص برای مسابقات درگ طراحی شده، بر اساس مدل قدرتمند هلکت ساخته شده اما اصلاحات و ارتقاءهای زیادی در آن انجام گرفته است تا توانایی‌های آن در خط مستقیم افزایش یابد. در سینهٔ این هیولای آمریکایی همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار دارد اما با انجام تغییراتی، خروجی آن به اعداد شگفت‌انگیز 840 اسب بخار قدرت و 1045 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیروی خارق‌العاده توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تماماً به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

در سوی دیگر میدان، 720S قرار دارد که جدیدترین و پیشرفته‌ترین سوپراسپرت ساخت مک‌لارن محسوب می‌شود و جایگزین مدل 650S شده است. این سوپراسپرت بریتانیایی به نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربوی جدید مک‌لارن مجهز شده که 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب یک گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته است. 720S به لطف ویژگی‌های پیشرفتهٔ خود تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته است.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

همان‌طور که گفته شد، این دو ماشین کاملاً باهم متفاوت هستند زیرا یکی از آن‌ها یک ماسل کار موتور جلوی قلدر با نیروگاه V8 سوپرشارژ است درحالی‌که دیگری یک سوپراسپرت موتور وسط پیشرفته با موتور V8 توئین توربو است؛ اما هرچند دیمن و 720S از دو دنیای متفاوت هستند اما تشابهاتی هم باهم دارند زیرا هردو بیش از 700 اسب بخار قدرت دارند که این نیرو در هردو توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و همچنین هردو در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

از لحاظ قدرت و گشتاور، چلنجر دیمن خودروی برتر میدان است به‌گونه‌ای که 120 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به حریف بریتانیایی دارد. از سوی دیگر اما 720S با 1310 کیلوگرم وزن، به میزان چشمگیر 630 کیلوگرم از دیمن سبک‌تر است که این موضوع می‌تواند کاملاً کمبود قدرت آن‌را جبران کند؛ اما پیش از آنکه به سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین در پیست درگ برویم، بهتر است بر اعداد عملکردی اعلامی سازندگان آن‌ها مروری داشته باشیم.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

در شتاب اولیه یا همان صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت، چلنجر دیمن با زمان تنها 2.3 ثانیه، 720S را مغلوب می‌کند زیرا این ماشین برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد. علاوه بر این، دوج ادعا کرده که دیمن می‌تواند ظرف 9.65 ثانیه مسافت 400 متر را طی کند. البته این صرفاً یک ادعا نیست و این زمان رسماً توسط انجمن ملی هات رود آمریکا تأیید شده و بنابراین چلنجر دیمن سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا در مسافت 400 متر محسوب می‌شود.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

از سوی دیگر، مک‌لارن زمان پیمودن مسافت 400 متر توسط 720S را رسماً 10.3 ثانیه اعلام کرده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی زمانی کمتر از این را نشان داده‌اند به‌گونه‌ای که تاکنون در پیست درگ زمان 9.9 و 9.8 ثانیه توسط این خودرو به ثبت رسیده است؛ بنابراین این دو ماشین در مسافت 400 متر عملکرد بسیار نزدیکی به هم دارند که این موضوع درگ بین آن‌ها را بسیار جذاب می‌کند. حال با همهٔ این‌ها، وقتی دیمن و 720S در یک پیست درگ شانه‌به‌شانهٔ هم به نبردی نفس‌گیر و تماشایی بپردازند، کدام‌یک پیروز می‌شود؟ پاسخ این سؤال در ویدئوی زیر مشخص است.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

در این ویدئو، در ابتدا دو خودرو به‌صورت انفرادی اقدام به ثبت زمان در مسافت 400 متر می‌کنند. در این آزمون تکی، چلنجر دیمن زمان 9.85 را به ثبت می‌رساند که بسیار به زمان اعلامی دوج نزدیک است و تنها 0.2 ثانیه با آن اختلاف دارد. این نشان می‌دهد ادعای دوج در مورد دیمن کاملاً صحت دارد؛ اما پس از ماسل کار آمریکایی‌ها، نوبت به آزمون انفرادی 720S می‌رسد که در آن زمان 10.03 را ثبت می‌کند. عددی که از زمان اعلامی مک‌لارن کمتر است.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

پس از این درگ‌های تکی، دو خودرو برای برگزاری رقابت اصلی در کنار هم قرار می‌گیرند. رقابتی که بسیار حساس خواهد بود. با سبز شدن چراغ‌ها، حرکت دو ماشین با غرشی رعدآسا آغاز می‌شود. در ابتدا دیمن با اختلاف زیادی جلو می‌افتد اما در ادامهٔ مسیر، 720S خود را به رقیب آمریکایی می‌رساند ولی بااین‌حال درنهایت این چلنجر دیمن است که با اختلافی جزئی، زودتر از خط پایان می‌گذرد و با ثبت زمان 10.05 ثانیه، رقیب بریتانیایی خود با زمان 10.35 را مغلوب می‌کند. در ادامه می‌توانید ویدئوی این نبرد جذاب را مشاهده فرمایید.

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

مشخصات فنی

دوج چلنجر دیمن مک‌لارن 720S
پیشرانه 6.2 لیتری V8 4 لیتری V8
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
قدرت 840 اسب بخار 720 اسب بخار
گشتاور 1045 نیوتن متر 770 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن 1941 کیلوگرم 1311 کیلوگرم
شتاب صفر تا 96 2.3 ثانیه 2.9 ثانیه
مسافت 400 متر 9.65 ثانیه 9.7 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر/ساعت 340 کیلومتر/ساعت
قیمت 86,090 دلار 288,845 دلار
[دانلود ویدئو]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با ارزش ترین شرکت های خودرویی جهان در سال 2024 معرفی شدند + جدول