تولد نوزاد مینابی در سرویس بهداشتی بیمارستان/ تماشای فیلم برای پرستاران اولویت دارد نه جان بیمار!


تولد نوزاد مینابی در سرویس بهداشتی بیمارستان/ تماشای فیلم برای پرستاران اولویت دارد نه جان بیمار!

بی مسئولیتی و رفتار نامناسب پرستار بخش زایشگاه بیمارستان حضرت الوالفضل میناب سبب شد تا یکی از بانوان این شهرستان فرزند خود را در سرویس بهداشتی به دنیا بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ برخورداری از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی و نیز و کادر پزشکی منخصص و پرستاران مجرب نه تنها یکی از حقوق شهروندی در دنیاست بلکه بهبود وضعیتدرمانی و بهداشت از جمله شاخصه های بسیار مهم در پیشرفت کشورها محسوب می شود.

وجود پزشکان، ماما و پرستاران متهعد به عنوان مسئولان سلامت جسمی و فیزیکی بیماران یکی از مهمترین آیتم های احداث بیمارستان ها در جهان است به نحوی که اگر این عامل مهم در نظر گرفته نمی شد جان بیماران به خطر می افتاد و روزانه شاهد مرگ ومیر تعداد بیشماری از افراد جامعه بودیم.

هرمزگان در زمره استان هایی قرار دارد که مردمانش سال ها از ضعف زیرساخت های درمانی رنج می برد به گونه ای که بزرگترین شهرستان آن نیز از این قائده مستثنی نیست.

شهرستان میناب با 259 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان این استان علی رغم قطب تجاری در حوزه های کشاورزی، پرورش انواع آبزیان و تجارت دریایی علاوه بر کمبود امکانات و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان از وجود پرستاران غیر متعهد رنج می برد.

مسئولیت پذیر نبودن پرستاران بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب در قبال سلامت بیماران در روزهای اخیر موجی از گلایه ها و نارضایتی های شهروندان مینابی را در فضای مجازی با خود به همراه داشته است

زمان آغاز بکار بیمارستان میناب موجب مسرت و خوشحالی شهروندان مینابی شده چرا که بر این باور بودند که همچون سایر شهرستان های این استان برای دریافت خدمات درمانی نیازی نیست به مرکز استان مراجعه نمایند اما اکنون ورق به گونه ای دیگری برگشت خورده است.

کوتاهی و اشتباهات مکرر پرستاران سبب شده تا اهالی و ساکنان این شهرستان و روستاهای آن شجاعت رفتن به این بیمارستان را نداشته باشند و خوددرمانی را بر داروهای پزشکان ترجیح می دهند.

تولد نوزاد در سرویس بهداشتی بیمارستان میناب

زایمان یکی از بانوان مینابی در سرویس بهداشتی این بیمارستان به دلیل بی مسئولیتی پرستاران و رفتار نامناسب آن ها با بیماران با واکنش های متعددی از سوی مردم میناب روبرو شد.

یکی ازشهروندان مینابی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه بی مسئولیتی پرسنل بیمارستان به اوج خود رسیده است، گفت: متاسفانه یکی از بانوان باردار میناب به دلیل سهل انگاری و کوتاهی پرستاران اتاق زایشگاه مجبور شد فرزند خود را در سرویس بهداشتی بیمارستان به دنیا بیاورد.

وی با تاکید بر رفتار نامناسب و هتک حرمت در پاسخگویی به بیماران و همراهان آن ها اظهار کرد: تشخیص کادر درمانی این بیمارستاندر حد دانشجویان رشته پزشکی و پرستاری است و از دانش و توانایی برخوردار نیستند.

این شهروند مینابی با بیان اینکه مسئولان استان نظارتی بر عملکرد کادر درمانی ندارند، بیان کرد: با وجود اینکه مسئولان در گروه پیام رسان های مختلف فضای مجازی هستند اما نسبت به این قصور کادر درمانی واکنشی نشان ندادند.

اولویت تماشای فیلم برای پرستاران

یکی از شهروندان مینابی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به قصور پرسنل و کادر درمانی بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب اظهار کرد: مردم میناب به دلیل کوتاهی کادر درمانی بیمارستان جرات و شجاعت کافی برای رفتن به بیمارستان ندارند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته یکی از بانوان باردار میناب در توالت زایمان کرد، گفت: مردم میناب به دفعات شاهد سهل انگاری و عدم مسئولیت پذیری کادر درمانی این بیمارستان بوده اند / آخرین اتفاق زایمان در سرویس بهداشتی این بیمارستان اتفاق افتاده است.

این شهروند مینابی با اشاره به پخش سریال جومونگ از تلویزیون یادآور شد: زمان پخش این فیلم اکثر کادر درمانی این بیمارستان بیماران را به حال خود رهاکرده و با آسودگی به تماشای آن می نشستند.

وی افزود: اولویت تماشای فیلم جومونگ برای پرستاران سبب مرگ یکی از شهروندان مینابی شد اما هیچ یک از پرسنل بیمارستان عهده دار این حادثه ناگوار نشدند.

این شهروند مینابی با تاکید بر اینکه این اولین و آخرین قصور کادر درمانی بیمارستان میناب نخواهد بود، تاکید کرد: موارد کوتاهی پرستاران این بیمارستان متعدد هست حتی یک بار در اثر بی احتیاطی کادر درمانی دست بچه ای دچار شکستگی شد.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفاوت کارت‌های ملی هوشمند و کاغذی چیست؟ /کارت ملی‌های تولید داخل مشابه خارجی هستند