حمایت دولتمردان ایتالیایی از اعتراضات جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.iribnews.ir/) ؛ اظهارات صریح روز گذشته دو مقام ارشد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ اظهارات صریح روز گذشته دو مقام ارشد سیاسی ایتالیا در حمایت از « جنبش ضد سرمایه داری » در فرانسه بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی این کشور و به ویژه نشریات ایتالیایی داشت.
"لوئیجی دی مایو"، معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر جنبش عوام‌گرای "پنج‌ستاره"، در وبلاگ این حزب خطاب به معترضان فرانسوی نوشت: « معترضان ، تضعیف نشوید!»؛ او همچنین گفت که حزبش آمادگی دارد که به "معترضان" فرانسه کمک کند.
دی مایو، نوشت که دولت امانوئل ماکرون انتظارات را برآورده نکرده و برخی از سیاست‌های به اجرا گذاشته‌ شده از سوی این دولت، نه فقط برای فرانسوی‌ها بلکه برای اروپایی‌ها «خطرناک» است. این اظهارات دی مایو در آستانه برگزاری انتخابات اروپایی که جنبش پنج ستاره مبارزات انتخاباتی برای آن را با شعار «اروپا را متحول خواهیم کرد» ابراز شده است.
همچنین "متئو سالوینی"، دیگر معاون نخست وزیر و رهبر حزب راست افراطی "اتحاد" نیز اعلام کرد: «من از شهروندان صادقی که علیه رئیس جمهوری که ضد مردم خود حکومت می‌کند، حمایت می‌کنم».
به نوشته نشریات ایتالیایی، این اظهارات با واکنش تند دولت فرانسه همراه شده است. "ناتالی لوئیس" وزیر امور اروپایی این کشور گفت : «"سالوینی" و "دی مایو" بهتر است پیش از انتقاد از دیگران، به فکر حل معضلات ایتالیا از جمله نظافت پایتخت آن از زباله باشند».
در میان جناح مخالف دولت ایتالیا نیز "دبورا برگامینی" از حزب به پیش ایتالیا معتقد است : «اینگونه اظهارات ممکن است روابط میان ایتالیا و فرانسه را مخدوش کند».
"آندرئا رُمانو" از حزب دموکراتیک گفته است : «باید دید آیا "موئاورو میلانزی" وزیر امور خارجه ایتالیا با این موضع گیری موافق است یا خیر».
"مائوریتزیو مارتینا" دبیرکل حزب دموکرات ایتالیا نیز حمایت پنج ستاره ای ها از «جنبشی که در محل نهادهای کشور و علیه نیروهای پلیس دست به خشونت می زند» را مورد انتقاد قرار داد.
کوریره دلاسرا ، پرشمارگان ترین روزنامه ایتالیا نوشت: دقیقاً در همین ارتباط "متئو سالوینی" وزیر کشور ایتالیا از متحد پنج ستاره ای خود فاصله گرفته و با صدور بیانیه ای تصریح کرد : «باید از شهروندانی که بطور مسالمت آمیز علیه رئیس جمهوری که خلاف خواسته مردم عمل می کند حمایت و هرگونه اقدام خشونت آمیز را مطلقاً و قاطعانه محکوم کرد».


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ؟