تظاهرات ده هزار نفری مردم صربستان در هشتمین هفته متوالی


تظاهرات ده هزار نفری مردم صربستان در هشتمین هفته متوالی

بیش از ده هزار نفر از مردم صربستان با برگزاری تظاهرات به سیاست‌های «الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهور این کشور اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم صربستان بعدازظهر روز گذشته (شنبه) در اعتراض به سیاست‌های «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور این کشور و حزب حاکم او به خیابان‌های بلگراد آمدند. تظاهرکنندگان خواستار برگزاری انتخابات مجدد و آزادی مطبوعات شدند.

اعتراضات به سیاست‌های ووچیچ اکنون وارد هشتمین هفته متوالی می‌شود. این تظاهرات بوسیله سازمان «اتحاد برای صربستان» متشکل از ۳۰ گروه و حزب مخالف دولت ووچیچ سازماندهی شده است. تظاهرکنندگان در این اعتراضات شعار می‌دادند: «ووچیچ دزد است». این اعتراضات در شهر‌های دیگر صربستان از جمله «نووی ساد» و «نیس» هم برگزار شد.

تظاهرات ده هزار نفری مردم صربستان در هشتمین هفته متوالی

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: تنها درخواست ما این است که این (رژیم) شیطان برود. ما خواهان برگزاری انتخابات هستیم، اما پیش از آن باید آزادی در کشور برقرار شود.

یک تظاهرکننده دیگر گفت: من به اینجا آمده‌ام که اعتراض خود به حزب حاکم را ابراز کنم. آن‌ها (رئیس جمهور و حزبش) همه‌ی رسانه و مطبوعات را کنترل می‌کنند. من از این همه فساد خسته شده ام.

رئیس جمهور صربستان پیش از این اعلام کرده بود که حتی اگر ۵ میلیون نفر هم به خیابان‌های این کشور بیایند، با درخواست احزاب مخالف مبنی بر برگزاری انتخابات و افزایش آزادی مطبوعات موافقت نخواهد کرد. این درحالی است که وی اعلام کرده بود آماده برگزاری یک همه پرسی برای سنجش میزان محبوبیتش میان مردم است.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای خبر فوت همسر اسد چیست؟