کودک آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست


کودک آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست و اثرات روانی نیز دارد که تأثیر آن به مراتب بیشتر است.

کودک آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور نداشتن مهارت‌های ارتباطی و زندگی درست است.

وی با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های ارتباطی می‌تواند منجر به بروز آسیب‌هایی چون پرخاشگری و خشونت‌های داخل و بیرون از خانواده شود، افزود: مبحث مهارت‌های ارتباطی چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده تا زمینه ارتقای مهارت‌های زندگی و ارتباط مناسب در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش داده شود.

فرید گفت: سعی ما بر این است که به کودکان حقوق متقابل و حق شهروندی را آموزش دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نبود و کمبود مهارت‌های اجتماعی مهم‌ترین مشکلی است که به عنوان یک موضوع اساسی و زیربنایی در ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موثر است، ادامه داد: به طور کلی یکی از دلایل مهم آسیب‌ها نبود مهارت‌های ارتباطی است.

بیشتر بخوانید: حقوق کودکان مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی در خصوص کودک آزاری تشریح کرد: چندسالی است استاندارد‌ها و حساسیت‌های ما نسبت به بحث کودک‌آزاری بالا رفته است.

فرید با بیان اینکه در بحث کودک‌آزاری شناسایی‌ها بیشتر شده است، افزود: تنها مواردی که ما نگران آن هستیم، کودک‌آزاری تحت تأثیر موادمخدر است، چراکه این افراد بر اثر مصرف موادمخدر و محرک ممکن است آسیب‌های شدیدی را وارد کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست و اثرات روانی نیز دارد که تأثیر آن به مراتب نسبت به آسیب جسمی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: پدران بیشتر از مادران عامل خشونت هستند

وی با بیان اینکه با توسعه اورژانس اجتماعی و وجود ۳۵۰ مرکز توانسته‌ایم شناسایی کودک آزاری را بیشتر کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر چند برنامه رسانه‌ای با هدف اثر بخشی بیشتر در خصوص کودک آزاری طراحی و مقرر شده است از رسانه ملی و رسانه‌های محیطی به نمایش گذاشته شود.

فرید خاطرنشان کرد: یک موضوع مهم این است که به سمت رویکرد‌های پیشگیرانه حرکت کنیم و بتوانیم آموزش‌های فرزند پروری، حمایت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاست‌های توانمندسازی را درست اجرا کنیم، چراکه در این زمان می‌توانیم با کودک‌آزاری کمتری روبرو باشیم.

انتهای پیام/

ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع مختلف تحصیلی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خالکوبی پروانه راز جنایت را فاش کرد