نزدیکی اسلام آباد به واشنگتن باعث افزایش تنش های مذهبی در پاکستان است


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، نشست همه حزبی با حضور احزاب و گروههای شیعه در شهر کراچی برای بررسی ترور شخصیت های برجسته شیعه در این شهر برگزار شد. در این نشست نمایندگان و اعضای برجسته احزاب و گروههای شیعه از جمله ائتلاف جعفریه، مجلس علماء شیعه، مجلس ذاکرین امامیه، هیات ائمه مساجد امامیه، سازمان دانشجویان امامیه، سازمان عزاداری و مجلس وحدت المسلمین حضور یافتند.

این نشست به میزبانی حزب مجلس وحدت المسلمین در اعتراض به افزایش ترور شیعیان و برای بررسی ادامه ترور شخصیت های برجسته شیعه در کراچی برگزار شده بود. رهبران شیعه کراچی گفتند: با دور شدن پاکستان از آمریکا قتل های مذهبی و ترور شخصیت های شیعه در پاکستان کاهش پیدا کرده بود اما نزدیک شدن دوباره اسلام آباد به واشنگتن موجب آغاز دوباره تنش های مذهبی در پاکستان شده است.
در این نشست رهبران برجسته شیعه کراچی اعلام کردند: افزایش ترور هدفمند شخصیت های شیعه دسیسه ای برای به هم زدن آرامش در شهر کراچی است. این افراد اعلام داشتند که شیعیان بعنوان یکی از مهم ترین شخصیت ها و گروههای فعال پاکستان بوده و عدم توجه دولت به کشتار برنامه ریزی شده آنان تاسف بار است.
آنان اعلام داشتند که فعالیت های گروههای تکفیری در پاکستان بعنوان بخشی از دسیسه های بین المللی علیه مسلمان شناخته می شود. آنان از دولت پاکستان خواستند که اقدامات لازم را برای حفاظت از شیعیان پاکستان اتخاذ کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چین بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه بست