دانشگاه‌های چین پرچم‌دار تحقیقات هوش مصنوعی


دانشگاه‌های چین پرچم‌دار تحقیقات هوش مصنوعی

ایسنا نوشت: سازمان جهانی مالکیت فکری در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که اگرچه ارائه پنتها در دنیا در حال حاضر در سلطه شرکت‌های فناوری کشورهای آمریکا و ژاپن قرار دارد اما دانشگاههای چینی نیز در این زمینه همچنان موفق عمل می‌کنند.

این رتبه‌بندی حاکی از آن است که در میان ۵۰۰ متقاضی ثبت اختراع، ۱۶۷ مورد از آنها به دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی عمومی اختصاص می‌یابد. چینی‌ها موفق شدند بیشترین تعداد از پتنت‌های ثبت شده را به خود اختصاص دهند و در این رتبه‌بندی ۱۱۰ دانشگاه چینی، ۲۰ دانشگاه آمریکایی، ۱۹ دانشگاه کره‌ای، چهار دانشگاه ژاپنی و چهار سازمان تحقیقاتی دولتی اروپایی حضور داشتند.

"سازمان جهانی مالکیت فکری" در گزارش اخیر خود اعلام کرد: رتبه اول و دوم فعالیت‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی به ترتیب تحت سلطه شرکت‌های بزرگ آمریکایی و ژاپنی است. شرکت سامسونگ کره جنوبی نیز در این رقابت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه هوش مصنوعی بیشتر در عرصه تحقیقات هوش مصنوعی، برخی تکنیک‌های یادگیری ماشین و علوم اعصاب انجام می‌شود.

دانشگاه‌های چینی از قبیل دانشگاه "ژیدیان"(Xidian) و دانشگاه "ژجیانگ"( Zhejiang) در میان ۳۰ ثبت‌کننده برترپتنت ها هستند. دانشگاه "ژیدیان"(Xidian) پتنت‌هایی را در حوزه ارتباطات دوربرد و دانشگاه "ژجیانگ"(Zhejiang) پتنت‌هایی راجع به صنعت و تولید به ثبت می‌رساند. دانشگاه پکن نیز در این رابطه نقشی کاربردی ایفا می‌کند. راجع به دانشگاه‌های آمریکایی که در حوزه ثبت پتنت‌های هوش مصنوعی فعال هستند می‌توان به دانشگاه‌های کالیفرنیا، ام‌.آی‌.تی و دانشگاه کلمبیا اشاره کرد. مؤسسه ملی علوم و فناوری صنعتی پیشرفته و مؤسسه ملی اطلاعات و ارتباطات فناوری ژاپن نیز در زمره برترین مؤسسات در حوزه ثبت پتنت‌های هوش مصنوعی هستند.

5656

کد خبر 1231238

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اپل واچ پرو چند دلار خواهد بود؟