چطور با همسرتان سفر خوب و خوشی داشته باشید و از بروز اختلاف‌های احتمالی پیشگیری کنید؟


چطور با همسرتان سفر خوب و خوشی داشته باشید و از بروز اختلاف‌های احتمالی پیشگیری کنید؟

صفحه مجازی ریحانه منتسب به حفظ و نشرآثار رهبر معظم انقلاب با انتشار پستی راهکارهای جلوگیری از بروز اختلاف‌های احتمالی در سفر را منتشر کرد.

چطور با همسرتان سفر خوب و خوشی داشته باشید و از بروز اختلاف‌های احتمالی پیشگیری کنید؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب در خصوص سبک زندگی، نحوه‌ی سفر خانواده‌های ایرانی است؛ دغدغه‌ای که در دیدار با جوانان خراسان شمالی در سال ۹۱ مطرح شد. سفر میتواند گره ارتباط عاطفی همسر‌ها را محکم‌تر کند و در تقویت پایبندی همسران به هم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

از این رو صفحه مجازی ریحانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، که دیدگاه‌ها رهبر معظم انقلاب را درباره‌ی مسائل زن، خانواده و سبک زندگی را از دریچه فضای مجازی انعکاس می دهد با انتشار پستی قلق های مدیریت سفر با همسرتان را شرح داد. در متن کامل این پست آمده است:

همسفران محبوب گذشت داشته باشید. با اهم و مهم کردن مسایل خوشی هایتان را بخاطر موضوعاتی مثل زودرنجی، دست تنها بودن خانم خانه در حین سفر و مخارج سفر بهم نریزید.

سفر را با صدقه و دعا شروع کنید. بهم راحت بگیرید و شادی را با بیشتر خرج کردن یکی ندانید. به توصیه رسول خدا "توشه خوب بردارید" که در سفر شاد باشید. "با هم شعر بخوانید، شوخی کنید تا جایی که به یاوه و لغو نرسد" برایتان رسیدن به مقصد سفر فقط مهم نباشد و در بین راه‌های سرسبز توقف کنید و لذت ببرید.

اگر قرار است در سفر با دیگران همراه باشید، وسع و هدف خودتان را بسنجید تا با خانواده‌هایی شبیه به خودتان به مسافرت بروید.

برای اینکه از بروز کدورت در سفر جلوگیری کنید، از قبل تدبیر‌هایی اندیشیده باشید. مثلا در ظاهر بخندید یا تظاهر به خنده کنید تا به مرور چهره شادتری پیدا کنید. در انجام کار‌ها با هم همکاری کنید تا همسرتان هم برای استراحت و تفریح وقت داشته باشد. اگر مشکلی پیش آمد هرچه میشود راه حل آسان، بدون تنش و بحث و با همکاری را انتخاب کنید

اگر مجبور به همسفر شدن با افراد فامیل یا دوستی شده اید؛ با خودتان بگویید که سفرتان خیلی زود به اتمام میرسد بنابراین تلاش کنید احترام و عزت همسرتان را در جمع آن‌ها نگه دارید و برای آرامش دل همسرتان بیشتر روی حرف‌های مشترک و تفاهم هایتان تمرکز کنید.»

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدیرعامل انویدیا قول داد که «انبوهی از تراشه‌ها» را ارائه کند