صدور حکم حبس ابد برای قصاب بوسنی


صدور حکم حبس ابد برای قصاب بوسنی

خبرگزاری آریا - دادگاه بین المللی کیفری روز چهارشنبه رادوان کاراجیچ Radovan Karadžić سرکرده صرب های بوسنی را به جرم ارتکاب جنایات جنگی به حبس ابد محکوم کرد.

صدور حکم حبس ابد برای"قصاب بوسنی"
خبرگزاری آریا - دادگاه بین المللی کیفری روز چهارشنبه "رادوان کاراجیچ" Radovan Karadžić سرکرده صرب های بوسنی را به جرم ارتکاب جنایات جنگی به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دادگاه بین المللی کیفری امروز بنا به درخواست "کاراجیچ" برای تجدید نظر در حکم 40 سال زندان وی، تشکیل شده بود.
این دادگاه در جریان تجدید نظر در حکم پیشین "کاراجیچ" به این نتیجه رسید که 40 سال زندان برای جرائم وی کافی نبوده بنابراین حکم او را به حبس ابد افزایش داد.
دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جرایم جنایتکاران جنگ بوسنی، جرایم "رادوان کاراجیچ" را "نسل کشی"، "جنایات جنگی" و "جنایت علیه بشریت" عنوان کرد.
نسل کشی بوسنی به دو کشتار گستره توسط نیروهای صرب در شهر "سربرنیتسا" در سال 1995 و پاکسازی قومی در سراسر بوسنی توسط ارتش صرب در طول جنگ 1992-1995 مربوط می‌شود.
"رادوان کاراجیچ" رئیس جمهور پیشین صربسکا و "راتکو ملادیچ" Ratko Mladić فرمانده پیشین ارتش صربسکا، عاملین اصلی این جنایت شناخته‌ شدند که افراد یادشده به ترتیب در سال 2008 در "بلگراد" و 2011 در "لازاروو" Lazarevo بازداشت شدند.
در یازدهم ژوئن 1995 حدود 10 هزار غیرنظامی مسلمان از هراس ارتش صرب به اردوگاه سازمان ملل متحد در سربرنیتسا پناه بردند. سربازان هلندی که مسئولیت حفاظت از منطقه را بر عهده داشتند، همان روز شهر را تسلیم صرب ها کردند. مردان و جوانانی که توسط نیروهای صرب به اسارت برده شدند و جمعیت آنها حدود 8500 نفر می رسید بر اساس گزارش های سازمان های بین المللی توسط نیروهای نظامی صرب به فرماندهی راتکو ملادیچ تا تاریخ 19ژوئیه بصورت سازمان دهی شده وسیستماتیک در مناطق حومه این شهر قتل عام شدند.
این قتل عام بزرگترین نسل کشی در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می شود.
117

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...