معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران


پروازهمیشه یکی از رویاهای همیشگی بشر بوده است و از اولین روزهایی که رویای این عمل در فکر انسان های افتاد، افراد بسیاری بهد نبالی اختراع و یا کشف ابزاری برای پرواز بودند. تا اینکه بلاخره برادران رایت موفق به اختراع اولین نسل از هواپیماها شدند.

در کشور ما نیز ورود اولین هواپیما ها به بیش از 100 سال پیش باز می گردد، زمانی که ناصر الدین شاه قاجار به گستره ایران حکومت می کرد. در طی سال های پیشرفت در صنعت هوایی و ماجراجویی های بشر، امروزه با پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا مواجه هستیم که ظرفیتی بالغ بر 500 نفر هم دارند.

در این مقاله اما به دنبال بررسی تاریخچه صنعت هوایی نیستیم و به بررسی 5 شرکت هواپیمایی برتر کشور خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران

اولین شرکت هواپیمایی ایرانی که بود؟

تقریبا همه پاسخ این سوال را می دانند. اولین شرکت هواپیمایی که در سال 1340، نزدیک به 58 سال پیش در ایران تاسیس شد، شرکت هواپیمایی هما بود. شرکت هواپیمایی هما یا هواپیمایی ملی ایران، با ادغام دو شرکت ایران ایرویز و پرشین ایرویز فعالیت خود را به عنوان یک شرکت هوایی ملی آغاز کرد و همچنان نام و اعتبار خود را از گذشته حفظ کرده است.

البته در طول نیم قرن گذشته شرکت های هواپیمایی بسیاری در کشور تاسیس شده اند و همگی تلاش دارند تا بهترین خدمات و امکانات را در اختیار مسافران خود قرار دهند. در ادامه 5 شرکت هواپیمایی معتبر در کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

شرکت هواپیمایی هما، اولین ایرلاین ایرانی

پیشتر هم به این نکته اشاره کردیم که شرکت هواپیمایی هما اولین ایرلاین ایرانی بود که به صورت رسمی در عرصه های بین المللی نیز شناخته شد و مسافران هوایی را در آسمان های کشور جابجا می کرد. هما قدیمی ترین و یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی در کشور است.

معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران

شرکت هواپیمایی هما به نام شرکت هوایی ایران ایر نیز شناخته می شود و تقریبا در تمام مسیرهای داخلی و بین المللی مشغول به خدمت رسانی است. از تمام نمونه هواپیما هایی هم که در ناوگان هوایی ایران وجود دارد، حداقل یک نمونه در آشیانه پروازی شرکت هما وجود دارد.

البته در تاریخچه آغاز به فعالیت این شرکت می توانیم به سال های 1320 هم باز گردیم، زمانی که ایران ایر ویز و پرشین ایرویز وجود داشتند، اما در حقیقت در سال 1340 بود که برای اولین بار نامی از شرکت هما برده شد.

شرکت هواپیمایی ماهان، معتبرترین ایرلاین داخلی

هواپیمایی ماهان در بین دیگر شرکت های هواپیمایی کشور؛ یکی از معتبرترین و پر مخاطب ترین شرکت های هواپیمایی است و رضایت قشر کثیری از مردم را به سوی خود جلب کرده است. هواپیمایی ماهان در سال 1371 در شهر ماهان استان کرمان تاسیس شد و اولین شرکت خصوصی ایرانی است.

معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران

از سال 1372 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و اولین مسیر پروازی آن نیز مسیر تهران کرمان بود. شرکت هواپیمایی ماهان با تلاش بر ارائه بهترین خدمات توانست در مدت زمانی بسیار محدود تبدیل به یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور شود. شرکت هواپیمایی ماهان ایر دارای دو کلاس پروازی اکونومی و تجاری است و در هر یک خدمات متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

در کلاس اکونومی پروازهای ماهان از جمله خدماتی که در اختیار مسافران قرار می گیرد می توانیم به سرویس پذیرایی ایرانی و تلویزیون 42 اینچی اشاره کنیم. در کلاس پروازی تجاری نیز مواردی شامل پذیرایی ویژه ایرانی و بین المللی، تلویزیون‌ ۴۲ اینچی با امکان استفاده از سیستم پخش DVD و MP3 در پروازهای بالای سه ساعت، امکان خرید از برندهای معتبر دنیا در حین پرواز، اهدای هدیه‌ کیف ملزومات بهداشتی، آرایشی و تحریری در پروازهای طولانی، اهدای هدیه به کودکان ۲ تا ۱۲ سال، ارایه‌ پتو و بالش بسته‌بندی شده و ضدعفونی اشاره کنیم.

شرکت هواپیمایی قشم ایر، بهترین کیفیت پرواز کشور

هواپیمایی قشم ایر یکی دیگر از شرکت های موفق هوایی در کشور است که خدمات بسیار مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. قشم ایر سهام خود را در بخش دولتی و خصوصی به اشتراک گذاشته است و با بهترین رویکرد ممکن، کیفیت پروازی بسیار مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران

قشم ایر فعالیت خود را از سال 1372 با دو فروند هواپیما آغاز کرد، اما امروز با بهره بردن از سال ها تجربه، در 21 مقصد بین المللی و 19 مقصد داخلی به متقاضیان خرید بلیط هواپیما خدمت رسانی می کند. قشم ایر نیز به سبب بهره بردن از بهترین خدمات ممکن توانسته است رضایت بسیاری از مخاطبین خود را به دست آورده و یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور شود.

هواپیمایی سپهران، جدیدترین شرکت هوایی ایرانی

معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران

یکی دیگر از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور که اتفاقا تازه تاسیس نیز هست، شرکت هواپیمایی سپهران است. تاریخچه تاسیس این شرکت به سال های 1390 باز می گردد اما تا سال 1395 به صورت رسمی موفق به فعالیت نشد. هواپیمایی سپهران به عنوان یک شرکت هواپیمایی بومی در استان فارس تاسیس شد و در همین مدت کوتاه فعالیت، توانسته است نام خود را در بین بهترین شرکت های هواپیمایی ایرانی به ثبت برساند.

ایران ایر تور، در زمره بهترین شرکت های هواپیمایی داخلی

شرکت هواپیمایی ایران ایر تور که یکی از زیر مجموعه های شرکت هواپیمایی ایرانی ایر است، از دیگر شرکت های موفق هوایی داخلی است که خدمات و کیفیت بسیار مناسبی را در مسیرهای بین المللی و داخلی در اختیار مسافران قرار می دهد.

معرفی 5 شرکت برتر در ناوگان هوایی ایران

ایران ایر تور در سال 1351 تاسیس شد، پس یکی از شرکت های قدیمی ایران نیز هست. هدف از تاسیس ایران ایر تور سفرهای زیارتی و به مقصد مشهد بود. اما به سبب رضایت افراد از این شرکت هواپیمایی به مرور ایران ایر تور مرزهای فعالیت خود را در بیشتر مقاصد داخلی و بین المللی گسترش داد.

درحال حاضر نزدیک به 17 شرکت هواپیمایی در کشور داریم که همگی در تلاش برای ارائه بهترین خدمات هستند، اما در میدان رقابت همیشه برخی بهتر از دیگران عمل می کنند و در این نوشتار، بهترین شرکت های هواپیمایی داخلی را به شما معرفی کردیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حمایت از کارآفرینی و تولید ایرانی مأموریت اصلی بانک صادرات ایران است