بازداشت یک عضو کلیدی طالبان در هرات


بازداشت یک عضو کلیدی طالبان در هرات

سخنگوی والی هرات گفت: یک تن از افراد کلیدی طالبان که در هرات قصد حملات تروریستی را داشت از سوی نیروهای امنیت ملی نیز پس از تعقیب و گریز بازداشت شد.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: یک تن از افراد کلیدی گروه طالبان در هرات که از چندی پیش تاکنون در هرات مشغول سازماندهی حملات تروریستی بوده است پس از بررسی‌های اطلاعاتی نیروهای امنیت ملی هرات بازداشت شد.

وی افزود: پس از بازداشت این فرد در تحقیقات ابتدائی خود به جرم خود اعتراف کرده است و هدف اصلی او ترور مقام‌های بلند رتبه نظامی و دولتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد شهروند اصلی شهرستان پشت کوه هرات بوده است که در گذشته نیز در انتقال مین‌های کنار جاده‌ای با گروه طالبان در مناطق مختلف هرات همکاری داشته است.

از طرفی دیگر نجیب الله محبی عضو شورای ولایتی هرات نیز از افزایش ناامنی‌ها و ترورهای مقام‌های امنیتی و سربازان پلیس در هرات نیز ابراز نگرانی کرده تاکید دارد که در حال حاضر در هرات یکبار دیگر گروه‌های تروریستی نیز به فعالیت‌های خود آغاز کرده‌اند و سربازان امنیتی را آماج قرار می‌دهند.

وی گفت: مقام‌های امنیتی در هرات نیز باید عملیات‌های اطلاعاتی خود را برای کشف مخفیگاه‌های این باندها آغاز کنند و هرچه زودتر نیز تبهکاران و تروریست‌ها را بازداشت کنند.

عبدالاحد ولیزاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات نیز در این مورد گفت: مقام‌های امنیتی در هرات نیز برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در هرات عملیات‌های کشفی و اطلاعاتی خود را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر این نیروها به‌گونه 24 ساعته در جستجوی باندها و گروه‌های تروریستی در هرات هستند.

شهروندان در هرات نیز از افزایش ناامنی‌ها و ترورهای هدفمند در این ولایت به شدت ابراز نگرانی کرده و تاکید دارند که مقام‌های امنیتی باید بیشتر از گذشته نیز امنیت را در هرات تامین کنند.

آنها بر این باور هستند که اگر وضعیت امنیتی در هرات کنترل نشود نگرانی میان شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

جواد عمید فعال مدنی در هرات نیز ناامنی‌ها، وجود گروه‌های تبهکار، تروریست و آدم‌ربا را در هرات خطر جدی برای این ولایت می‌داند.

وی تاکید کرد که مقام‌های محلی در هرات نیز باید در جلسه شورای نظامی خود خلاهای امنیتی را بررسی و برای جلوگیری از سو استفاده گروه‌های مختلف برای ایجاد ناامنی اقدام کنند.

به تازگی در یک روز افراد مسلح ناشناس 3 سرباز پلیس ملی را در مرکز شهر هرات ترور کرده و یک غیر نظامی را نیز زخمی کردند؛ این روند سبب افزایش نگرانی‌های شهروندان در هرات شده است.

مسوولان امنیتی اما تاکید دارند که عملیات‌های اطلاعاتی آنها برای سرکوب گروه‌های تروریستی، آدم‌ربا و تبهکار نیز در هرات آغاز شده است.

/انتهای پیام/

بازداشت یک عضو کلیدی طالبان در هرات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز


فیلم رسوایی مدیر و خانم منشی لو رفت ! / مهسا و پلیس شوکه شدند !