سیل و طوفان پنج هزار میلیارد ریال به اصفهان خسارت زد


سیل و طوفان پنج هزار میلیارد ریال به اصفهان خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان میزان خسارت سیل و طوفان به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی این استان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

منصور شیشه فروش شامگاه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در مرحله اول جاری شدن سیل در این استان ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راهها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی ۱۳ شهرستان اصفهان وارد شد.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست به چهار هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی، ۲۹۰ کیلومتر راههای ارتباطی ، ۱۷۳ دهانه پل آبرو، سه دهانه پل بزرگ، ۳۵ دستگاه ماشین آلات راهسازی، تعدادی پست برق و بخش کشاورزی استان اصفهان خسارات وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در مرحله دوم که روز گذشته اتفاق افتاد سیل به تاسیسات زیربنایی، راهها و بخش کشاورزی شهرستان های سمیرم، فریدونشهر، چادگان ، فریدن و بوئین میاندشت و طوفان در نایین به ماشین ها و تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی خساراتی وارد کرد.

وی اظهار داشت: در این حادثه غیر مترقبه به حدود ۸۰ کیلومتر راههای استان، هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، بخش کشاورزی و تاسیسات برق و مخابرات ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

شیشه فروش با اشاره به وقوع طوفان در شهرستان نایین در روز گذشته گفت: حدود سه هزار نفر از مسافران گرفتار در طوفان در سالن های سرپوشیده، مکان های اقامتی و اردوگاه های این شهرستان اسکان یافتند و مردم نایین از حدود ۲ هزار نفر دیگر در منازل خود پذیرایی کردند.

به گفته وی همچنین روز گذشته بر اثر وزش باد شدید و سقوط درخت های کنار خیابان و داربست ها به ۱۶ خودرو در شهر اصفهان آسیب وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: اقدام های لازم برای پرداخت خسارت به مالکان خودروهای یاد شده که در شهرستان های نایین و اصفهان دچار آسیب شدند از سوی بیمه ها انجام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟