وضعیت تولید ایران خودرو در سال 97 / شایعه افزایش سرمایه این خودروساز


وضعیت تولید ایران خودرو در سال 97 / شایعه افزایش سرمایه این خودروساز

ایران خودرو با تولید 386 هزار دستگاه در سال گذشته، 14 هزار میلیارد تومان معادل 10 برابر سرمایه‌اش فروش داشته است. این در حالی است که این روزها زمزمه‌ افزایش سرمایه این شرکت خودروساز به گوش می‌رسد و همین شایعه موجب شده قیمت سهام ایران خودرو در بورس امروز (18 فروردین ماه سال 1397) در سقف قیمت روزانه قرار بگیرد و با صف خرید 85 میلیونی مواجه...

تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهانه ایران خودرو بر روی سایت کدال قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرکت بزرگ خودروسازی که در ماه‌های پایانی سال گذشته دست به فروش فوری‌های روزانه زده بود، در تازه‌ترین گزارش خود، میزان تولید و فروش مقداری و قیمتی در آخرین ماه سال ۱۳۹۷ را به اطلاع عموم رسانده است.

بر اساس این گزارش، ایران خودرو در دوره یک ماهه منتهی به اسفند ماه از محل فروش محصولاتش حدود ۱٫۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. درآمد ایران خودرو در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ برابر سرمایه این شرکت (۱٫۵ هزار میلیارد تومان) است. این در حالی است که زمزمه‌های افزایش سرمایه این شرکت خودروساز به گوش می‌رسد و همین شایعه موجب شده قیمت سهام آن در بورس امروز (۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۷) در سقف قیمت روزانه قرار بگیرد و با صف خرید ۸۵ میلیونی مواجه شود.

این خودروساز بزرگ با میانگین هزار و ۱۸۲ دستگاه تولید روزانه در اسفند ماه سال جاری ۳۵ هزار و ۵۲۰ دستگاه خودرو تولید کرده که بخش اعظم تولیدش مربوط به محصولات گروه پژو بوده است. تولیدات ایران خودرو در اسفند ماه سال گذشته نسبت به بهمن ماه ۴۰ درصد رشد داشته است.

وضعیت تولید ایران خودرو در سال 97 / شایعه افزایش سرمایه این خودروسازوضعیت تولید ایران خودرو در سال 97 / شایعه افزایش سرمایه این خودروسازتولید و فروش ایران خودرو

همچنین در دوره مذکور، ایران خودرو حدود دو هزار دستگاه خودرو کمتر از تولیدش یعنی معادل ۳۳ هزار و ۶۰۳ دستگاه خودرو را به فروش رسانده است. در کارد توضیحی این گزارش عنوان شده که تفاوت تولید و فروش، مربوط به تولید دو هفته آخر اسفند ماه سال ۱۳۹۷ بوده که طبق قراردادهای منعقده از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تحویل مشتریان داده خواهد شد.

میزان تولید و فروش ایران خودرو در اسفند ماه در مقایسه با بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۴۰ و ۱۷ درصد و درآمد حاصل از فروش نیز ۲۲٫۸ درصد رشد داشته است.

وضعیت تولید ایران خودرو در سال 97 / شایعه افزایش سرمایه این خودروساز

وضعیت تولید ایران خودرو در سال 97 / شایعه افزایش سرمایه این خودروساز

ایران خودرو در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۸۶ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و طی همین دوره ۳۶۱ هزار و ۵۸ دستگاه از محصولاتش را معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان به فروش رسانده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...