سامسونگ از دو گوشی زییا و میان رده گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد


سامسونگ از دو گوشی زییا و میان رده گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد

سامسونگ امروز در کشور چین از دو اسمارت فون جدید دیگر با عنوان گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد، تا جمعیت خانواده گلکسی A این سامسونگ بازهم بیشتر از قبل شود.

سامسونگ امروز در کشور چین از دو اسمارت فون جدید دیگر با عنوان گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد، تا جمعیت خانواده گلکسی A این سامسونگ بازهم بیشتر از قبل شود.

پس از اینکه سامسونگ در روزهای گذشته از دو اسمارت فون جدید با عنوان گلکسی A70 و A80 رونمایی کرد، امروز نیز دو عضو تازه دیگر را با عناوین گلکسی A40s و A60 به خانواده محصولات گلکسی A خود آورد. گوشی گلکسی A60 از یک طراحی مشابه با گوشی A8s که چندی پیش از سوی سامسونگ معرفی شده بهره می‌برد. این گوشی همچون گلکسی اس 10 دارای یک نمایشگر Infinity O است و یک ناچ دایره‌ای شکل را در بالا و سمت راست نمایشگر خود جای داده است. گوشی گلکسی A40s را هم می‌توان به عنوان نسخه‌ای جدید از گوشی گلکسی M30 نامید که به نظر می‌رسد با هدف عرضه در کشور چین آماده شده است. چرا که گوشی‌های معرفی شده در خانواده گلکسی M سامسونگ قرار نیست در این کشور عرضه شوند.

سامسونگ از دو گوشی زییا و میان رده گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ، گوشی گلکسی A60 دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی از نوع LCD است و وضوح 2220 در 1080 پیکسلی یا FHD+ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ناچ ملقب به Punch Hole نیز در این نمایشگر امکان دسترسی به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را فراهم می‌کند. استفاده از این ناچ همچنین سبب شده است که با نسبت نمایشگر به بدنه 92 درصدی در این اسمارت فون روبرو باشیم.

این اسمارت فون همچنین از فناوری صوتی Screen Cast بهره می‌برد. به این معنی که در بالای نمایشگر آن هیچگونه اسپیکری تعبیه نشده است و کاربران در هنگام برقراری تماس‌های تلفنی، باید صدای مخاطبان خود را از طریق نمایشگر دریافت کنند. فناوری Screen Cast به گوشی‌های سامسونگ این اجازه را می‌دهد که با ایجاد لرزش در سطح نمایشگر، از آن به عنوان یک اسپیکر بزرگ استفاده کنند. پیش از این ال‌جی در گوشی G8 ThinQ خود از یک فناوری مشابه استفاده کرده بود.

سامسونگ از دو گوشی زییا و میان رده گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد

دوربین اصلی گوشی گلکسی A60، توسط سه سنسور مجزا پشتیبانی می‌شود. سنسور اصلی دارای وضوح 32 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.7 است. دومین سنسور این دوربین نیز از وضوح 8 مگاپیکسلی و گشادگی f/2.2 بهره می‌برد و می‌تواند تصاویر را با زاویه دید وسیع به ثبت برساند. اما سومین حسگر نیز می تواند با وضوح 5 مگاپیکسلی خود برای اندازه‌گیری عمق اجسام مورد استفاده قرار بگیرد. در زیر این سه سنسور یک فلش LED مشاهده می‌شود و در کنار آن نیز یک سنسور شناسایی اثر انگشت جای خوش کرده است.

تراشه اسنپدراگون 675، شش گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت و همچنین پورت USB Type-C دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون را تشکیل می‌دهند. پیش از این سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 675 برای پشتیبانی از گوشی گلکسی A70 استفاده کرده بود. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده، این اسمارت فون در هنگام عرضه قیمتی در حدود 300 دلار یا 265 پوند را خواهد داشت. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه گوشی گلکسی A60 منتشر نشده است.

سامسونگ از دو گوشی زییا و میان رده گلکسی A60 و A40s رونمایی کرد

اما گوشی گلکسی A40s که آن هم امروز از سوی سامسونگ معرفی شد از یک نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED با وضوح FHD+ یا 2220 در 1080 پیکسلی بهره می‌برد. درون نمایشگر Infinity-U این اسمارت فون که دارای یک ناچ قطره‌ای شکل است می‌توان یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را هم مشاهده کرد. همچون گوشی A60، این اسمارت فون نیز دارای یک دوربین اصلی سه‌گانه است.‌ حسگر اصلی این دوربین دارای وضوح 13 مگاپیکسلی و گشادگی دیافراگم f/1.9 است. دو سنسور دیگر نیز 5 مگاپیکسلی هستند و یکی از آن‌ها با گشادگی دیافراگم f/2.2 زاویه دید وسیع را برای تصاویر فراهم می‌کند و دیگری نیز می‌تواند برای اندازه‌گیری عمق اجسام به کار گرفته شود.

تراشه اکسینوس 7904، شش گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون را تشکیل می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی گلکسی A40s، شارژر با خروجی 15 وات آن است که می‌تواند با سرعت بسیار خوبی باتری موجود در آن را شارژ نماید. این گوشی هوشمند نیز قرار است در هنگام عرضه دارای یک برچسب قیمت 225 دلاری یا 200 پوندی باشد. سامسونگ تاکنون اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این اسمارت فون منتشر نکرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT افشا شد