ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان


ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: با فرماندهان ارتش ونزوئلا گفتگو کردم و آنها بر وفاداری کامل به دولت تأکید کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از ­شبکه تلویزیونی المیادین‎؛ نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از ملت این کشور خواست در برابر تلاش برای کودتا متحد باشد.
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: با فرماندهان ارتش صحبت کردم. نیروهای مسلح ونزوئلا اعلام کردند که به قانون اساسی و میهن کاملا پایبند هستند.
مادورو همچنین در پیامی در توئیتر نوشت: ای صاحبان قلب قوی. من خواستار بسیج حداکثری مردمی برای تامین پیروزی صلح هستم. ما پیروز خواهیم شد.
دیوسدادو کابلو رئیس مجمع مؤسسان ونزوئلا نیز شکست تلاش برای کودتا را در این کشور اعلام کرد. شمار زیادی از مردم ونزوئلا با حرکت به طرف کاخ ریاست جمهوری این کشور در کاراکاس، شکست کودتا را جشن گرفتند.
معاون رئیس جمهور ونزوئلا گفت: همه تلاش ها برای کودتا را ناکام گذاشتیم و بحران حمله به شبکه برق را هم حل کردیم و بار دیگر هم آنها را شکست خواهیم داد. درباره هر نوع اقدام اشتباه درباره دولت قانونی نیکلاس مادورو هشدار می دهیم.
وزیر دفاع ونزوئلا نیز تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور با قاطعیت از قانون اساسی و دولت قانونی آن دفاع می کنند.
دولت ونزوئلا هم تلاش برای شورش در این کشور را محکوم کرد.
معاون رسانه ای رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود دولت با شورش گروه کوچکی از نظامیان خائن روبروست.
وی افزود: این عملیات شورش از سوی خائنانی صورت می گیرد که در پل تامیرا مستقر هستند. گروه کوچکی از نظامیان خائن به دنبال کودتا علیه قانون اساسی و صلح در کشور هستند.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد سفارت این کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به صورت طبیعی به کار خود ادامه می دهد.
سفارت روسیه در کاراکاس اعلام کرد اوضاع در ونزوئلا آرام و در کنترل است و ارتش در کنار دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ایستاده است.
ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان
#carousel73298, #thumbs73298 , #carousel_desc73298 #carousel-wrapper73298 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper273298 .caroufredsel_wrapper img #carousel73298 span #carousel73298 img #thumbs73298 a, #thumbs73298 img #carousel_desc73298 span #carousel73298 span, #carousel73298 a, #thumbs73298 span, #thumbs73298 a #carousel73298 img #thumbs73298 img #carousel73298 span #carousel_desc73298 span #thumbs-wrapper73298 #thumbs73298 a #thumbs73298 a:hover, #thumbs73298 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail73298 .next_thumbnail73298:hover .prev_thumbnail73298 .prev_thumbnail73298:hover .next_thumbnail73298, .prev_thumbnail73298
وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد همه واحدهای نظامی در سراسر کشور گزارش کرده اند اوضاع در پایگاه های نظامی در حالت عادی قرار دارد.
ولادیمیر پادرینو تلاش برای کودتای نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور را رد و تاکید کرد این قبیل اقدامات زمینه ساز خشونت می شود.
وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد نیروهای مسلح همچنان "قاطعانه مدافع" دولت "قانونی" نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور هستند.
به گزارش رویترز‎؛ این سخنان پس از آن بیان شد که خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا ادعا کرد از حمایت ارتش برخوردار است.
پادرینو در یک رشته مطالبی که در توئیتر منتشر کرد, نوشت همه واحدهای نظامی در سراسر ونزوئلا از عادی بودن اوضاع در پایگاه های نظامی و پادگان های خود خبر داده اند.
خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا، کلمبیا را مسئول تلاش برای شورش در کشورش دانست و افزود: همه توطئه ها و تلاش ها برای شورش در ونزوئلا با حمایت دولت کلمبیا صورت می گیرد.
رئیس مجمع موسسان ونزوئلا از طرفداران نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خواست در برابر کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس تجمع کنند.
واکنش ها:
وزارت خارجه روسیه مخالفان ونزوئلا را متهم کرد برای بالاگرفتن نبرد، تحریک بی نظمی عمومی و کشاندن نیروهای مسلح به درگیری ها تلاش می کنند.
وزارت خارجه روسیه از مخالفان ونزوئلا خواست از خشونت پرهیز کنند.
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد نگرانی خود را از تلاش هایی که برای کودتا در ونزوئلا صورت می گیرد ابراز می داریم و با تغییر دولت قانونی این کشور مخالفیم.
اتحادیه اروپا بر موضع خود در حمایت از راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران ونزوئلا تاکید کرد.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه تحولات ونزوئلا را از نزدیک پیگیری و بر حل مسالمت آمیز بحران این کشور تاکید می کند.
ایوو مورالس رئیس جمهور بولیوی تلاش ها برای شورش در ونزوئلا را محکوم کرد.
دولت اسپانیا هم تاکید کرد از هیچ نوع کودتای نظامی در ونزوئلا حمایت نمی کند.
کلمبیا نشست فوری گروه لیما را درباره ونزوئلا خواستار شد.
کاخ سفید هم اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آنچه در ونزوئلا رخ می دهد آگاهی پیدا کرد و از نزدیک اوضاع را پیگیری می کند.
وزارت امور خارجه مکزیک درباره تشدید احتمالی خشونت در ونزوئلا و به راه افتادن جوی خون در این کشور ابراز نگرانی کرد.
رئیس کمیته امور بین الملل در دومای روسیه گفت: مسکو هرگز از برکناری اجباری دولت ونزوئلا حمایت نخواهد کرد.
رئیس جمهور روسیه با شورای امنیت ملی این کشور در خصوص اوضاع ونزوئلا گفتگو کرد. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین با تعضای دائم شورای امنیت ملی روسیه درباره اوضاع ونزوئلا بحث و گفتگو کردند. او گفت در این دیدار بیشتر به خبرهای مربوط به کودتا در ونزوئلا توجه شد.
دولت ونزوئلا: تلاش برای شورش علیه نیکلاس مادورو خنثی شد
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در حالیکه گروهی از مخالفان با تلاش برای شورش بر پل تامیرا مسلط شدند، دولت ونزوئلا از شکست این اقدام خبر داد. از سوی دیگر، خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور خواستار انقلاب نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور شد.
خبرنگار شبکه روسیاالیوم در گزارشی از این تحولات گفت: یکی از رهبران حزب سوسیالیسم متحد ونزوئلا اعلام کرد این گروه، بخشی از امنیت ملی و سازمان اطلاعات هستند که اطلاعات گمراه کننده ای به آنها داده شد تا به پل تامیرا بروند و در مقابله با ارتش ونزوئلا قرار بگیرند و برای تسلط بر فرودگاه نظامی لاکارلوتا در کاراکاس پایتخت این کشور تلاش کنند. به گفته مقامات دولتی ونزوئلا، تاکنون اوضاع این کشور آرام است و دولت تقریبا بر سرتاسر مناطق ونزوئلا تسلط دارد. خوان گوایدو از ملت ونزوئلا خواست در منطقه پل تامیرا حضور یابند و از شورشیان حمایت کنند.
رسانه های دولتی بر این موضوع تاکید می کنند که اوضاع پایگاه های نظامی در طول کشور آرام است و دولت اوضاع را کنترل کرده است؛ اما از شهروندان ونزوئلایی خواسته شده برای حمایت از انقلاب و دولت ونزوئلا علیه تلاش برای شورشیان، به سمت کاخ ریاست جمهوری بروند.
ضرورت اتحاد مردم ونزوئلا در برابر دشمنان

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...