نمایندگان شورای عالی استان ها مشکلات مردم را بیان کنند


نمایندگان شورای عالی استان ها مشکلات مردم را بیان کنند

تهران- ایرنا- نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها گفت: نمایندگان این شورای وظیفه دارند که مشکلات مردم را به گوش مسئولان نظام و حاکمیت برسانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مراد حسین رضایی روز پنجشنبه در نطق پیش از دستور خود در هجدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با بیان اینکه « آنگاه که شیپور جنگ نواخته شد مرد از نامرد مشخص می شود» بیان کرد: ما در زمان جنگ مردانگی خود را به رخ دشمنان کشیدیم.
وی ادامه داد: ما نمایندگان مردم هستیم در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مردم داریم و لازم هست که دردها و مشکلات مردم از زبان نمایندگانشان به مرکز حاکمیت انتقال داده شود و به گوش مسئولان برسد. اما نباید طوری شود که دشمن و مخالفان انقلاب اسلامی خوشحال شوند و سوء استفاده کنند.
نماینده لرستان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: با هوشیاری و دقت و دانش می بایست مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانیم چرا که همه نمایندگان از فیلتر شورای نگهبان گذشته‌اند و مورد تایید نظام جمهوری اسلامی هستند .
وی تاکید کرد: کسی از بیرون به شورای عالی استان ها ورود پیدا نکرده است و قصد و غرض در مخالفت با نظام ندارد، باید بتواند صحبت کند. هدف مافقط انتقال مشکلات مردم است. ما باید زبان مردم باشیم و از این رو رسالت سنگینی داریم.

* حق‌الزحمه معلمان و خسارت کشاورزان نیازمند توجه جدی دولت است.
نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها نیز گفت: پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق التدریسی و خسارت کشاورزان نیازمند توجه جدی دولت است.
حسن‌علی مبینی‌نژاد روز پنجشنبه در هجدهمین اجلاس این شورا با تبریک روز شورا‌ها (نهم اردیبهشت) با اشاره به وضعیت حق آبه زاینده رود گفت: بسیاری از کشاورزان استان اصفهان به دلیل نبود آب آواره شهر‌های دیگر شده‌اند.
مبینی‌نژاد گفت: از همه همکارانم تقاضا دارم هنگامی که در پشت این تریبون سخن می‌گویند مصالح نظام را در نظر بگیرند و مسائل مردم را طوری مطرح کنند که وارد صف دشمن نشویم.
وی تاکید کرد: از این تریبون، بی مورد نسبت به انقلاب منتقد نشویم، اگر از موقعیت خود به خوبی استفاده نکنیم به خود ضربه می‌زنیم، زیرا که در شرایط کنونی شورا‌ها در بدنه دولت و سایر قوا دارای مخالفانی است.
نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: وظیفه داریم از جایگاه اعضای شورا دفاع کنیم. اگر از همکارانمان دفاع ناحق کنیم درست نیست، زیرا همه ما باید تابع قانون باشیم و اگر کسی از همکاران تخطی کند و در دادگاه صالحه محکوم شود دفاع بی‌مورد از او شأن شورا‌ها را پایین می‌آورد.
مبینی‌نژاد به وضعیت شورا‌های بخش و شهرستان پرداخت و گفت: در کمیسیون تلفیق برای شورا‌های فرادست، بخش و شهرستان تمهیدات مناسبی دیده نشده و بخش اعظمی از همکاران ما که در شورا‌های بخش شهرستان مشغول هستند مکانی برای تشکیل جلسه ندارند.
نماینده مردم اصفهان در شورای عالی اضافه کرد: باید راه‌های تامین مالی را برای آنها ایجاد کنیم. در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی بسیار سخت است همه دیدیم که وقتی صحبت از بنزین دو نرخی شد چگونه نرخ کرایه‌ها افزایش یافت، بنابراین دولت باید به این نکته توجه کند که گران کردن حامل‌های سوخت روی معیشت مردم تاثیر می‌گذارد.
مبینی‌نژاد در ادامه وارد مسائل فرهنگیان شد و گفت: بسیاری از فرهنگیان حق‌التدریس هستند و برخی یک سال است که حقوق خود را نگرفته‌اند. بنابراین دولت باید نسبت به پرداخت حق‌الزحمه معلمان اقدام کند.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: وضعیت زاینده رود هنوز نامناسب است. باوجود بارندگی ها هنوز حق آبه زاینده رود و کشاورزان استان تامین نشده است. کشاورزان اصفهان چند سال است نیازمند آب هستند. مردمی که حق آب داشتند اکنون به دلیل نبود آب آواره شهر‌های دیگر شده‌اند.
نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: دولت باید نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان اصفهان توجه کند.
احتمام* 2181* 3063




آمار طلاق در دزفول کاهش یافت