سازش با صهیونیست‌ها توهم است


سازش با صهیونیست‌ها توهم است

سفیر فلسطین در تهران، طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی را توهم دانست

سازش با صهیونیست‌ها توهم استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، صلاح الزواوی در نشست خبری در سفارت فلسطین گفت: مذاکرات و توافق اسلو، حتی یک لحظه هم مانع از شهرک سازی صهیونیست‌ها در فلسطین نشد.
وی افزود: متاسفانه، برخی وعده‌های تشکیل دولت فلسطینی در کرانه باختری را باور کرده اند در حالی که دشمن صهیونیستی از یک وجب از خاک فلسطین هم نمی‌گذرد.
الزواوی گفت:ما فلسطینیان، تمام آنچه را که امریکا در قالب معامله قرن اعطا می‌کند رد می‌کنیم و گفتگو با امریکا را نمی‌پذیریم.
وی اضافه کرد: این مجرم (ترامپ) هدیه دیگری به نام جولان را به اسرائیل داد و برادران ما در غزه با تقدیم صد‌ها شهید ما را سربلند کردند.

طرح‌های ترامپ درباره فلسطین به ویژه معامله قرن را رد می‌کنیم

سفیر فلسطین در تهران تاکید کرد: ما همه طرح‌های ترامپ در باره فلسطین از معامله قرن گرفته تا دیگر تصمیماتش را رد می‌کنیم و با این کشور گفتگو نخواهیم کرد، زیرا آنان با صهیونیست‌ها هم پیمان هستند و ما به آنان اطمینان نداریم.
صلاح الزواوی در نشست خبری با تبیین سوابق تاریخی اشغال فلسطین و هدف صهیونیست‌ها برای اجرای طرح تشکیل اسرائیل بزرگ، طرح‌های صلح با این رژیم اشغال گر را توهم دانست و افزود:​ هرگز نمی‌توانیم با این رژیم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم دشمنی که سرزمین ما را گرفت و ملت فلسطین را آواره کرد.
وی با تاکید بر اینکه هرگز از وجبی از خاک فلسطین چشم نمی‌پوشیم گفت: مسئله صلح جدی نیست چنانکه طبق توافق اسلو قرار بود در سال ۱۹۹۹ دولت فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به پایتختی قدس شریف تشکیل شود، اما صهیونیست‌ها دروغ گفتند و به ریش ما خندیدند در آن زمان ۱۰۰ هزار شهرک نشین یهودی در کرانه باختری سکونت داشتند در حالی که شمار آنان تاکنون به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر افزایش یافته و شهرک سازی نیز متوقف نشده است.
الزواوی افزود: در پی آغاز مذاکرات اسلو برخی به حکومت ملی فلسطین حمله کردند در حالی که همان زمان در تهران با صدور بیانیه اعلام کردم که امکان تشکیل دولت فلسطینی وجود ندارد.
سفیر فلسطین در تهران عکس العمل موضع گیری‌های جهان اسلام در برابر تصمیمات و توطئه‌های رژیم صهیونیستی را بسیار ضعیف دانست و ابراز تاسف کرد.
وی گفت: وقتی ترامپ به عنوان نوکر رژیم صهیونیستی روی کار آمد تصمیماتی به نفع این رژیم گرفت به ویژه آنکه قدس شریف را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها به رسمیت شناخت در حالی که قدس شریف سرزمین معراج قبله نخست مسلمانان، دومین مسجد و سومین حرم شریف مسلمانان و سرزمین انبیاء است.
الزواوی تصریح کرد: این مجرم دیوانه زنجیری اعلام کرد که قدس متعلق به صهیونیست هاست، اما متاسفانه واکنش کشور‌های اسلامی خجالت آور و بسیار ضعیف بود در حالی که هر دولت اسلامی باید برنامه‌ای برای مقابله با این تصمیم اجرا می‌کرد.
سفیر فلسطین در تهران گفت: ۶ میلیون آواره فلسطینی از سازمان آوارگان وابسته به سازمان ملل کمک دریافت می‌کردند، اما این کمک‌ها و نیز کمک‌های درمانی از جانب آمریکا قطع شد و این مجرم اگر می‌توانست آب و هوای فلسطینیان را نیز قطع کند کوتاهی نمی‌کرد.
وی با رد طرح موسوم به معامله قرن افزود: این دشمن زنجیری جولان را نیز به دشمن صهیونیستی داد و اگر بتواند کرانه باختری را نیز خواهد داد، اما پیروزی از آن مسلمانان است و ما هرگز مقاومت را کنار نگذاشتیم چنانکه برادران ما در غزه با تقدیم شهدای بسیار ما را سربلند کردند همانطور که برادران ما در کرانه باختری و قدس شریف نیز به اندازه توانشان کمک کردند و در مقابل نقشه‌های دشمن ایستادند.
الزواوی تاکید کرد: ما باید نیرو‌های خود را در غزه، کرانه باختری و دیگر مناطق متحد کنیم دست در دست یکدیگر بدهیم تا طرح معامله قرن ساقط شود و وطن عزیزمان را از دست دشمن صهیونیستی پس بگیریم.
وی با تکریم مقاومت مردم مسلمان منطقه به ویژه در لبنان، عراق، ​ سوریه و یمن گفت:​ وقتی سخنان سید حسن نصرالله را می‌شنویم احساس غرور می‌کنیم، زیرا سبب سربلندی ما می‌شود.
سفیر فلسطین در تهران با اشاره به تلاش مستمر صهیونیست‌ها برای اختلاف افکنی در جهان اسلام بر وحدت اسلامی برا‌ی مقابله با توطئه آنان تاکید کرد.
الزواوی همچنین با تکریم ملت ایران بابت دفاع از آرمان فلسطین آن را ناشی از تفکر امام خمینی (ره) دانست که قبل و پس از پیروزی انقلاب همواره حامی ملت مظلوم فلسطین بود و از آن زمان خطر رژیم اشغال گر را با قلب و بصیرت خود می‌دیدند و با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، ​ مسلمانان را در مسیر حمایت از این ملت به حرکت در آوردند.
وی بار دیگر با ابراز تاسف از اقدام بسیار ضعیف دولت‌های اسلامی در دفاع از فلسطین واکنش‌های آنان را در مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام بسیار ضعیف و ناشایست دانست.
سفیر فلسطین در تهران یگانه راه احقاق حقوق فلسطین و ساقط کردن معامله قرن را جهاد و شهادت دانست و تاکید کرد: ما از ترامپ و ناوهایش نمی‌ترسیم او اصلا برازنده جایگاه رئیس جمهور امریکا نیست؛ ترامپ به نحوی سرزمین‌های اسلامی را به صهیونیست‌ها کادو می‌دهد انگار میراث پدری اوست.

انفجار کشتی‌ها در فجیره، توطئه " موساد" و " سیا " است

سفیر فلسطین در تهران تاکید کرد: حادثه انفجار چند کشتی در فجیره، توطئه " موساد " و " سیا" بود تا ترامپ احمق را به حرکت و ضربه علیه جمهوری اسلامی ایران وادارند.
صلاح الزواوی در نشست خبری افزود: آنان می‌خواهند بهانه‌ای برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند و اکنون ایران را متهم می‌کنند.
وی گفت: این اتهام درحالی است که آقای ظریف در تمام اظهارات بسیار عاقلانه اش بر لزوم گفتگوی کشور‌های منطقه و ایجاد رابطه خوب با یکدیگر تاکید کرده و حتی یک کلمه درباره جنگ سخن نگفته است.
الزواوی تاکید کرد: اساسا جمهوری اسلامی از زمان تجاوز صدام به ایران از خودش دفاع کرده و نه فقط هیچ گاه در پی جنگ نبوده بلکه در پی رابطه مسالمت آمیز با کشور‌های منطقه و جهان بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم