آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر


آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

اپل آیفون ایکس آی (Apple iPhone XI) گوشی آی او اسی سال 2019 است. در این مطلب قصد داریم بر اساس آخرین اخبار و شایعات درباره گوشی سال 2019 اپل به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی آیفون ایکس آی بپردازیم. معرفی گوشی های اپل در هر سال ما را جان به لب می‌کند! اپل به... نوشته آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر اولین بار در...

اپل آیفون ایکس آی (Apple iPhone XI) گوشی آی او اسی سال 2019 است. در این مطلب قصد داریم بر اساس آخرین اخبار و شایعات درباره گوشی سال 2019 اپل به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی آیفون ایکس آی بپردازیم.

معرفی گوشی های اپل در هر سال ما را جان به لب می‌کند! اپل به عنوان تنها سازنده گوشی های هوشمند آی او اسی، محصولات خود را در نیمه دوم هر سال معرفی می‌کند، زمانی که دیگر گوشی‌سازان پیشتر حداقل یک الی دو پرچمدار عرضه کرده‌اند. با توجه به اهمیت گوشی های آیفون، از ماه‌ها قبل از معرفی رسمی آن‌ها، انتشار اخبار و شایعاتی درباره‌شان آغاز می‌شود. آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس به همراه آیفون ایکس آر 2019 سه گوشی هوشمند اپل در سال جاری شناخته می‌شوند. در ادامه، با توجه به اخبار موجود درباره مدل پایه که تا امروز با نام آیفون ایکس آی شناخته می‌شود، به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

سه مدل آیفون در سال 2019

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

در سال 2017، اپل گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را کاملا شبیه به محصولات چهار سال قبل عرضه کرد. علاوه بر دو مدل یاد شده، آیفون ایکس نیز رونمایی شد که در مقایسه با گوشی های آی او اسی قبل از آن، زمین تا آسمان از نظر ظاهری تفاوت داشت! در سال 2018، مجددا شاهد رونمایی سه گوشی توسط اپل بودیم. این مرتبه در بدنه هر سه مدل از زبان طراحی موبایل جدید اپل استفاده شده بود. آن‌ها آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر نام داشتند.

بر اساس شایعات و تحلیل‌ها، تنها گوشی‌ساز آی او اسی امسال نیز تصمیم دارد سه گوشی هوشمند عرضه کند. درباره نحوه نام‌گذاری آن‌ها اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما رسانه‌های خبری، از جانشین دو گوشی آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس به ترتیب با نام آیفون ایکس آی و ایکس آی مکس یاد می‌کنند. جانشین گوشی اقتصادی اپل در سال گذشته آیفون ایکس آر 2019 یا آیفون ایکس آی آر نام خواهد داشت. iPhone XI به عنوان مدل پایه در بین این سه شناخته می‌شود.

طراحی آیفون ایکس آی

عدم تغییر حتی جزئی سبک طراحی آیفون 6 تا آیفون 8 نشان داد اپل به بهبود سبک طراحی گوشی های هوشمند خود علاقه زیادی ندارد. مشابه این رفتار را در نحوه طراحی تبلت‌ها و سیستم‌های کامپیوتری قدرت گرفته از مک او اس نیز شاهد هستیم. اپل به زبان‌های طراحی خود اعتقاد راسخی داشته و تصور می‌کند هر کدام تا حدود سه الی چهار سال پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. با در نظر این موضوع، بیشتر تحلیلگران اعتقاد دارند قرار نیست در گوشی های آیفون سال 2019 تغییرات ظاهری اساسی اعمال شود.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

اوایل سال جاری میلادی یک سری گزارش به کوچک شدن ابعاد بریدگی بالای نمایشگر آیفون ایکس آی اشاره می‌کردند. این شایعات زمانی منتشر شد که یکی از تامین‌کنندگان اپل اعلام کرد به راهکاری نوین برای قرار دادن سنسور دوربین سلفی و همچنین سنسور مجاورت درست زیر پیکسل‌های فعال صفحه نمایش، دست پیدا کرده است. به این ترتیب حدس‌هایی درباره احتمال کاهش زیاد ابعاد ناچ گوشی های جدید آیفون یا حتی حذف این قسمت از آن‌ها زده شد.

با گذر زمان، نزدیک شدن به زمان رونمایی گوشی های آی او اسی امسال و در ادامه انتشار رندرهایی شبیه‌تر به نمونه‌های واقعی مشخص شد ظاهر پنل جلویی آیفون ایکس آی، آیفون ایکس آی مکس و آیفون ایکس آر 2019 با سه گوشی سال 2018 اپل تقریبا یکسان است.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

بر اساس سایر گزارش‌های خوشحال‌کننده، اپل در کنار تمایل برای حذف ناچ بالای نمایشگر، اسکنر اثر انگشت را به گوشی های هوشمندش برمی‌گرداند. اما این اخبار چندان موثق به نظر نرسیده و تنها حدس و گمان فرد یا شرکتی خاص محسوب می‌شوند. از طرفی تنها دو سال از تولد سیستم تشخیص چهره پیشرفته فیس آیدی می‌گذرد و هنوز پتانسیل پیشرفت بالایی دارد. همچنین تکنولوژی‌های مربوط به پیاده‌سازی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هنوز به بلوغ نرسیده و حتی راهکارهای اولترا سونیک نیز چندان دقیق و سریع نیستند، به همین دلیل جایگزین کردن فیس آیدی با آن‌ها غیر منطقی خواهد بود.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

تحلیلگران عقیده دارند اندازه نمایشگر آیفون ایکس آی و دو گوشی دیگر تغییری نخواهد داشت. دو گوشی پرچمدار به ترتیب دارای صفحه نمایشی 5.8 اینچی و 6.5 اینچی از نوع او ال ای دی بوده و مدل اقتصادی، مجددا به نمایشگری ال سی دی با اندازه 6.1 اینچی مجهز خواهد شد. البته بر اساس یک سری گزارش دیگر، امکان استفاده از نمایشگر او ال ای دی در آیفون ایکس آر 2019 محتمل به نظر می‌رسد. به این ترتیب تفاوت گوشی آی او اسی اقتصادی سال 2019 با دو مدل بالارده دیگر کمتر از قبل خواهد شد.

دوربین گوشی 2019 آیفون

بخش قابل توجهی از رندرهای اخیر دو گوشی آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس با هدف به تصویر کشیدن شکل ظاهری عجیب ماژول دوربین آن‌ها طراحی شدند. طبق آن‌ها، همرده با پرچمداران اندرویدی سال 2019، این دو گوشی به دوربین سه گانه مجهز خواهند شد.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

کاربران بعد از مشاهده این سری رندرها، حس انزجار خود نسبت به طراحی پنل پشتی آیفون‌های 2019 را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند! از آن جایی که تصویر قاب میانی آیفون ایکس آی از ماژول دوربین بزرگ آن خبر می‌داد، این رندرها و شکل ماژول مربعی نامتعارف آیفون XI و آیفون XI Max باورپذیر شد. اگرچه چندی بعد، رندر دیگری از آیفون ایکس آی مجهز به دوربین سه گانه افقی با برآمدگی ماژول بسیار کمتر رویت شد، اما با توجه به اشاره بیشتر منابع خبری و گزارش‌ها به همان ماژول مربعی، صحت این رندر رد می‌شود.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

از زمان عرضه آیفون 7 پلاس در سال 2016، ترکیب دوربین موبایل دوگانه اپل همواره سنسور رنگی + سنسور تله فوتو بوده است، به همین دلیل انتظار می‌رود این دو نوع سنسور همچنان حضور داشته باشند. ارزیابی‌ها نشان داد سنسور سوم از نوع اولترا واید یا ToF خواهد بود. طبق گزارش‌های اخیر، احتمال استفاده از سنسور تله فوتو به منظور فراهم شدن قابلیت عکاسی با میدان دید بالا بسیار بیشتر است. این ترکیب تا امروز در بیشتر گوشی های پرچمدار به کار رفته است. به عنوان نمونه می‌توان به سامسونگ گلکسی اس 10، ال جی وی 50 و هواوی میت 20 پرو اشاره کرد.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

از طرفی می‌دانیم به عقیده مدیر عامل اپل، آینده از آن فناوری واقعیت افزوده است و به همین دلیل این شرکت از چند سال قبل، چند کیت نرم افزاری مربوط به ویژگی‌های واقعیت افزوده را به گوشی های آی او اسی اضافه کرده است. این شرکت همواره تلاش خود برای توسعه این تکنولوژی را نشان داده است، به همین دلیل احتمال استفاده از سنسور ToF نیز بسیار بالا است. این نوع از سنسورها به وسیله محاسبه زمان رفت و برگشت نور از دوربین به یک شی خاص، فاصله تا آن را مشخص می‌کنند، به همین دلیل کاربردهای فراوانی مخصوصا در حوزه واقعیت افز۶ دارند. طی بررسی اولیه ال جی جی 8 تینکیو که در دوربین سلفی آن از یک سنسور ToF استفاده شده است. به شگفتی این نوع سنسورها و کاربردهای باورنکردنی‌شان پی بردیم.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

دوربین آیفون ایکس آر 2019 نیز نسبت به مدل سال گذشته تغییر خواهد داشت. دوربین گوشی آی او اسی اقتصادی سال 2018 مجهز به یک دوربین بود. به عقیده تحلیلگران، امسال از همان ماژول دوربین دوگانه آیفون ایکس اس در مدل اقتصادی استفاده خواهد شد.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

گزینه‌های رنگ بدنه

بعد از معرفی آیفون 5C در سال 2013، آیفون ایکس آر دومین گوشی رنگارنگ اپل به شمار می‌رود. این یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ظاهری گوشی اقتصادی اپل در سال 2018 محسوب می‌شد. پیش‌بینی شده روال عرضه نسخه‌های رنگ متعدد، برای گوشی آی او اسی ارزان قیمت سال 2019 تکرار خواهد شد. درباره رنگ‌های بدنه آیفون‌های سال جاری اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما انتشار تصویری متشکل از بخش‌هایی از شیشه‌های بدنه چند گوشی آیفون ما را به فکر فرو برد.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

تنوع رنگ‌های مشاهده شده به اندازه گزینه‌های رنگ آیفون ایکس آر نیست، اما همچنان جذابیت خاصی دارد. از طرفی انتظار داشتیم همانند سال 2018، به منظور کاهش قیمت و از طرفی ایجاد تمایز بین دو مدل بالارده و گوشی ارزان قیمت، از همان بدنه پلاستیکی آیفون XR در آیفون XIR استفاده شود، اما به نظر می‌رسد پنل پشتی مدل اقتصادی نیز شیشه‌ای خواهد شد.

همچنین به صورت پیش‌فرض، خبری از نسخه‌های قرمز رنگ بسیار محبوب برای آیفون ایکس آی، ایکس آی مکس نخواهد بود، هر چند ممکن است مثل سال‌های گذشته، آن‌ها چند ماه بعد از عرضه رسمی گوشی های معرفی شوند.

اتصالات

اپل به وسیله جایگزین کردن درگاه لایتنینگ اختصاصی خود با درگاه یو اس بی C در آیپد پرو 2018 ما را متعجب کرد. هر چه باشد، اپل شدیدا علاقه‌مند به بسته نگه داشتن اکوسیستم خود بوده و تمایل دارد همه چیز را به صورت انحصاری در اختیار داشته باشد! نتایج این تفکر علاوه بر بخش نرم افزاری محصولات، در قسمت‌های سخت افزاری نیز به وفور دیده می‌شود.

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

با این حال شرکت دریافت در مدل Pro تبلت آی او اسی سال 2018، درگاه یو اس بی C بهتر جواب خواهد داد. برخی تحلیلگران با اتکا به همین تغییر عقیده دارند در آیفون‌های سال 2019 نیز شاهد استفاده از پورت یو اس بی نسخه C خواهیم بود.

با توجه به این که لایتنینگ پورت یک منبع درآمد برای اپل محسوب می‌شود، این شرکت تلاش خواهد کرد تا جای ممکن به عقیده اتکا به راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری منحصربه‌فرد خود پایبند باقی بماند. شرکت‌های سازنده لوازم جانبی، به منظور دریافت پروتکل‌های کانکتورهای مبتنی بر پورت لایتنینگ اپل، باید لایسنس آن را خریداری کنند. از طرفی می‌دانیم برای کمتر گوشی هوشمندی در بازار همچون دستگاه‌های موبایل اپل لوازم جانبی وجود دارد.

اپل به منظور شبیه کردن آیپد پرو 2019 به یک لپ تاپ هیبریدی، از درگاه یو اس بی C در آن استفاده کرد، اما برای جایگزین کردن لایتنیتگ با این استاندارد در گوشی های آیفون، هیچ دلیلی پیدا نمی‌شود.

استاندارد مقاومتی

از زمان معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در سال 2016، قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب به گوشی های اپل راه پیدا کرد. با این حال این قابلیت بیشتر برای جلوگیری از خراب شدن گوشی در صورت سقوط تصادفی آن به درون آب توسعه پیدا کرده و امکان کار با گوشی حین خیس بودن نمایشگر دشوار است. تکنولوژی خازنی و آب میانه خوبی با یکدیگر ندارند!

چندی پیش اسناد و تصاویر پتنت حالت زیر آب گوشی آیفون اپل فاش شد. بر اساس اسناد این پتنت که قرار است ویژگی مربوط به آن در آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس به کار برود، بعد از فعال‌سازی حالت یاد شده، نمایشگر حتی در صورت قرارگیری دستگاه زیر آب، دستورات لمسی کاربر را به خوبی دریافت خواهد کرد. این یکی از امکاناتی است که شدیدا منتظر دیدن نحوه عملکرد آن هستیم.

3D تاچ

آخرین اخبار آیفون ایکس آی – iPhone XI ؛ قیمت ، مشخصات فنی و بیشتر

پیش از عرضه آیفون‌های سال 2018، اخباری درباره تصمیم اپل برای توقف استفاده از قابلیت 3D تاچ در گوشی های هوشمند این شرکت شنیده شد. البته این خبر درباره آیفون ایکس آر صدق می‌کند، چرا که در این مدل خبری از تکنولوژی حساسیت صفحه نمایش نسبت به فشار نیست. در عوض، اپل آن را با ویژگی با نام Haptic Touch که تنها قادر به تشخیص نگه داشتن انگشت روی نمایشگر برای طولانی مدت است، جایگزین کرد. این ویژگی هنوز به طور گسترده در دنیای آی او اس وارد نشده است، اما شرکت مدعی شده قابلیت‌های Haptic Touch را به واسطه آپدیت‌های نرم افزاری آتی افزایش خواهد داد.

به عبارت دیگر، اپل رفته رفته خود را برای حذف 3D تاچ از محصولاتش در آینده نزدیک آماده می‌کند. گزارش‌های تحلیلگران و شایعات زیادی به انجام این کار توسط اپل اشاره دارند.

دلیل این کار، دشوار و هزینه‌بر بودن ساخت نمایشگرهای مجهز به سنسورهای تشخیص فشار در زیر شیشه‌های آن‌ها است. این در حالی است که 3D تاچ هرگز یک قابلیت بسیار مهم و کاربردی تلقی نشده است، به همین دلیل هزینه و زحمت زیاد، ارزش آن را ندارد! بخش قابل توجهی از کاربران گوشی های آی او اسی حتی از وجود چنین قابلیتی به طور کامل بی‌خبرند.

البته با توجه به کاربردهای جالب آن برای کاربران حرفه‌ای، حداقل انتظار داریم 3D تاچ در گوشی های بالارده شرکت، حداقل در محصولات سری Max، باقی بماند. بد نیست بدانید یکی از دلایل دقت بسیار بالای نمایشگر گوشی های آیفون حین تایپ کردن، وجود همین ویژگی است. در زمان اجرای بازی‌های تفنگی نیز تفاوت وجود 3D تاچ را احساس خواهید کرد.

قیمت و زمان عرضه

هر سال، اپل گوشی های هوشمندش را طی برگزاری رویدادی در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) رونمایی می‌کند. هنوز به صورت رسمی، زمان معرفی آیفون ایکس آی، آیفون ایکس آی مکس و آیفون ایکس آی آر اعلام نشده است، اما طب روال پیشین، دلیلی برای تغییر زمان معرفی گوشی های در مقایسه با قبل وجود ندارد.

امیدواریم کاهش قابل توجه فروش آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، به اپل تلنگری به منظور تغییر استراتژی‌های قیمت‌گذاری محصولات خود وارد کرده باشد. با این حال، اپل نشان داده هرگز رو به عقب حرکت نمی‌کند! در بهترین حالت می‌توان تصور کرد افزایش قیمتی در مقایسه با قبل در کار نخواهد بود و آیفون ایکس آی، آیفون ایکس آی مکس و آیفون ایکس آر 2019 به ترتیب به قیمت 1000 دلاری، 1100 دلار و 750 دلار به فروش خواهند رسید. این قیمت‌ها مخصوص نسخه‌های پایه بوده و با انتخاب نسخه‌ای مجهز به حافظه داخلی بیشتر، قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کیس جدید Lian Li با طراحی عجیب؛ کارت گرافیک در جلو و کولر در عقب!