کودکان چند بار در روز دستشویی بروند؟ +بهترین زمان برای دفع ادرار


کودکان چند بار در روز دستشویی بروند؟ +بهترین زمان برای دفع ادرار

رئیس انجمن نورویورولوژی گفت: به دلیل تمیز نبودن سرویس بهداشتی و دیگر مسائل 61.2 درصد از کودکان از سرویس‌های بهداشتی مدارس استفاده نمی‌کنند.

کودکان چند بار در روز دستشویی بروند؟ +بهترین زمان برای دفع ادراربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهری مهراد رئیس انجمن نورویورولوژی اظهار کرد: سال ۹۰ به کمک شهرداری منطقه تمام مدارس ابتدایی و راهنمایی غربالگری شده و آزمایش‌های مربوطه در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حالی که دختران باید در سن ۱۲ سالگی هر ۲ ساعت یک‌بار به سرویس بهداشتی مراجعه کنند اما متاسفانه ادرار خود را بین پنج تا هفت ساعت نگه می‌داشتند.

۶۰ درصد دانش‌آموزان در مدرسه دستشویی نمی‌روند

مهراد تاکید کرد: به دلیل تمیز نبودن سرویس بهداشتی و برخی مسائل ۶۱.۲ درصد از کودکان از سرویس‌های بهداشتی مدارس استفاده نمی‌کنند و همین مسئله به بروز مشکلات ادراری کودکان و به خصوص زنان در سنین بالا منجر خواهد شد.

رئیس انجمن نورویورولوژی بیان کرد: آموزش صحیح ادرار کردن و استفاده به موقع از سرویس‌های بهداشتی مشکلات بی اختیاری و شب ادراری را تا حدودی برطرف خواهد کرد.

هر ۳ ساعت یک‌بار به سرویس بهداشتی مراجعه کنید

وی ادامه داد: افراد بزرگسال باید هر سه ساعت یک‌بار در جهت پیشگیری از مشکلات ادراری و بی اختیاری ادرار به سرویس بهداشتی مراجعه و کودکان نیز هر ۲ ساعت یکبار به دلیل حجم کم مثانه به سرویس بهداشتی مراجعه کنند.

مهراد با اشاره به اینکه افراد باید روزانه هشت لیوان مایعات برای سلامتی مجاری ادرار و سلامتی کلیه‌هایشان مصرف کنند، بیان کرد: زنان به دلیل پوشش ممکن است بیشتر از مردان ادرار خود را نگه دارند و همین مسئله باعث بروز مشکلات بی اختیاری ادرار در آینده می‌شود.

رئیس انجمن نورویورولوژی با اشاره به اینکه برخی از زنان در سنین میانسالی دچار شب ادراری، بی اختیاری و عفونت‌های ادراری می‌شوند، افزود: زنانی که مسافت‌های طولانی دیواره‌های مثانه‌شان بهم می‌خورد ادرار در درون مثانه شکل نمی‌گیرد و همین مسئله باعث بروز عارضه بی‌اختیاری ادرار می‌شود و برای پیشگیری از این مسئله باید زنان هر ۲ تا سه ساعت یکبار به سرویس بهداشتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه روش‌هایی در زمینه کنترل بزرگ نشدن مثانه شناسایی نشده است، گفت: بی اختیاری ادرار از مشکلاتی جدی بین زنان و مردان است که در آقایان این عارضه بیشتر به دلیل مسئله پروستات و در زنان به صورت سرفه، عطسه و پرش از جایی اتفاق می‌افتد.

مهراد ادامه داد: با ارتقا آگاهی سلامت مردم چکاب اورولوژی که یک آزمایش ساده است باید به وسیله افراد هر ۶ ماه یک‌بار انجام شود.

رئیس انجمن نورویورولوژی یادآوری کرد: عارضه بی اختیاری ادرار اگر در مراحل اول تشخیص داده شود با ورزش‌های کف لگنی و حتی روش‌های درمانی بدون جراحی قابل کنترل است.

وی افزود: وقتی مثانه به اندازه ۱۵۰ سی سی پر شود گیرنده‌هایی در عقب ستون فقرات علامت هشدار جهت مراجعه افراد به سرویس بهداشتی می‌دهد.

انتهای پیام /


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اقدامات اورژانسی در برابر گرمازدگی