از موافقت ستاد اقتصادی دولت برای استفاده از ارز دولتی کتاب درسی تا آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزان


از موافقت ستاد اقتصادی دولت برای استفاده از ارز دولتی کتاب درسی تا آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزان

آموزش وپرورش در هفته گذشته با اخباری چون آغاز فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان و موافقت با استفاده از ارز دولتی در تهیه کتاب درسی گذشت.

آموزش وپرورش در هفته گذشته با اخباری چون آغاز فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان و موافقت با استفاده از ارز دولتی در تهیه کتاب درسی گذشت.

از موافقت ستاد اقتصادی دولت برای استفاده از ارز دولتی کتاب درسی تا آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزان، واکنش آموزش و پرورش به پلمپ مدارس و فاکتورهای اساسی انتخاب وزیر آموزش و پرورش سپری شد.

شنبه؛ آغاز فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان

مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره فرآیند هدایت تحصیلی اظهار کرد: این فرآیند از شنبه ۱۵ تیر ماه آغاز می‌شود و دانش آموزان مشمول می‌توانند با مراجعه به مدارس و دریافت فرم شماره ۶ و ۷ هدایت تحصیلی خود را انجام دهند.

مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در فرم شماره ۶ بررسی و توصیه‌های مشاوره‌ای دانش آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد و در فرم شماره ۷ عملکرد دانش آموزان بر اساس نمرات سه ساله آن‌ها در متوسطه اول مورد توجه قرار می‌گیرد.

تدوین «شناسنامه مدارس شاهد» با هدف کیفیت‌بخشی

محمد رضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌ریزی برای کیفیت بخشی به مدارس شاهد با اشاره به اینکه ماموریت اصلی آموزش و پرورش تعلیم تربیت است و مدرسه شاهد هم بر این اساس شکل گرفت، اظهار کرد: براساس فرمان امام خمینی (ره) و تاکید مقام معظم رهبری باید مدارس شاهد به عنوان الگو در میان مدارس مطرح شوند، البته این روند از گذشته تاکنون در حال انجام است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای کیفیت بخشی چهارچوبی ملهم از سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است، گفت: این آموزه‌ها را در قالب کارگاه‌هایی به طور عمومی ابتدا برای مدیران برگزار کردیم و به بحث و بررسی در این مورد پرداختیم که در نهایت خروجی آن شناسنامه مدارس شاهد بود که چهارچوب فعالیت مدارس را نشات گرفته از سند تحول و در راستای اجرای تعالی مدیریت و تدبیر می‌داند.

موافقت ستاد اقتصادی دولت برای تأمین کاغذ کتب درسی با ارز دولتی

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به نحوه تامین کاغذ برای کتاب‌های درسی گفت: معمولا سال‌های قبل سازمان از فروردین ماه تدابیری را برای تهیه کاغذ کتاب سال بعد داشت و حتی در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتباتی انجام شد همچنین آقای بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش هم پیگیری‌هایی داشت البته اکنون هم آقای حسینی سرپرست آموزش و پرورش در این زمینه مکاتباتی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای ستاد اقتصادی دولت با استفاده ما از ارز دولتی موافق است، ادامه داد: برای چاپ کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باید از اوایل مهر امسال این کتاب‌ها به تدریج در پروسه چاپ قرار بگیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: حدود ۱۴۲ میلیون جلد کتاب برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیاز داریم؛ به این معنا که روزانه ۵۰۰ هزار جلد کتاب باید در دو چاپخانه چاپ شود در نتیجه با این حجم کاری باید فرایند به زودی آغاز شود.

اختلال هرم شغلی با تعدد حضور داوطلبان در کنکور پزشکی

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در دوره عمومی (پایه اول تا نهم تحصیلی) باید مدارس تقاضا محور باشد، اظهار کرد: این بدین معناست که به تعداد تقاضای دانش آموزان مدرسه وجود داشته باشد که این موضوع را محقق کردیم، اما در دوره متوسطه دوم باید به طور تخصصی به مدارس نگاه کنیم و رشته‌های تحصیلی و برنامه درسی متناسب با استعداد و توان دانش آموزان باشد تا نیاز جامعه را برطرف کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: امروزه اگر کسی پزشکی قبول نشود بار دیگر برای پذیرفته شدن در این رشته کنکور می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا ضمن بر هم خوردن هرم شغلی جامعه نیاز بازار کار دچار اختلال شود، در واقع این کار نیاز کاذب ایجاد می‌کند و موجب تضییع حق دیگر داوطلبان می‌شود.

وی درباره وضعیت داوطلبان مناطق سیل زده با اشاره به اینکه ۲۴ استان درگیر سیل بود و بیش از ۳۸۰۰ داوطلب داشت بیان کرد: برای رفاه حال این داوطلبان شخص آقای رئیس جمهور مازاد بر سهمیه، پنج درصد سهمیه هم به این داوطلبان با توجه به شرایط خاص آن‌ها اختصاص داد.

حذف یا کوچک‌سازی دفتر امور زنان آموزش و پرورش منطقی نیست

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حذف دفتر امور زنان در آموزش و پرورش و جلوگیری از این موضوع اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در این مورد داشتیم قرار بر این بود که در چارت جدید آموزش و پرورش جایگاه جدیدی برای دفتر امور زنان در نظر گرفته شود و حذف به هیچ عنوان مطرح نبود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت کارکنان آموزش و پرورش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و تعداد دانش‌آموزان دختر هم بالاست بنابراین حذف این دفتر به هیچ عنوان منطقی نبوده و طی مذاکراتی هم که انجام دادیم ارتقا این بخش را به ما قول دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه به طور مشخص صحبتی از حذف دفتر زنان نشده است، گفت: اما اگر مسئولان قصد چنین اقدامی داشته باشند باید نسبت به این تصمیم خود پاسخگو باشند چرا که این کار به هیچ عنوان با ماهیت آموزش و پرورش سازگار نیست.

اما و اگر‌های فعالیت معلم مرد در مدارس دخترانه

زهرا مظفر سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان در ایام تابستان اظهار کرد: با توجه به قوانینی که در آموزش و پرورش وجود دارد، برگزاری کلاس‌های تقویتی و مرور سال تحصیلی قبل در ایام تابستان مشکلی ندارد البته این موضوع هم باید با موافقت خانواده‌ها و شورای مدرسه انجام شود.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های کنکور در مدارس معمولا با موافقت خانواده‌ها و حتی استقبال آنها از این طرح خواهد بود بنابراین مشکلی در برگزاری این کلاس‌ها نداریم اما برای سایر پایه‌های تحصیلی باید قوانین آموزش و پرورش رعایت شود.

مظفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعالیت معلمان مرد مدرس دروس المپیادی در مدارس تیزهوشان که عدم فعالیت آنها با اعتراض دانش‌آموزان این مدارس مواجه شده بود، اظهار کرد: قانون ممنوعیت فعالیت معلم مرد در مدرسه درباره تمام انواع مدارس صدق می‌کند و به هیچ عنوان استثنایی قائل نیستیم بنابراین معلمان مدارس تیزهوشان هم باید از این قاعده پیروی کنند.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لوسید با پول بن‌سلمان برای هیوندای موتور خودرو می‌سازد / عکس