تاکید سازمان همکاری‌های اقتصادی استفاده از روش‌های جدید آموزشی است


تاکید سازمان همکاری‌های اقتصادی استفاده از روش‌های جدید آموزشی است

اصفهان - ایرنا - رئیس بنیاد علمی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با اشاره به اهمیت استفاده از نیروهای خلاق بین ملت‌ها برای توسعه علمی گفت: نیروهای جوان و نخبه در نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش باید کارکرد بیشتری پیدا کنند و تأکید اکو استفاده از روش‌های نوین آموزشی و پژوهشی است.

" منظور حسین سومرو " روز سه شنبه در آخرین روز از " چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی این بنیاد" در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: آموزش بر اساس روش‌های کاوش‌گرانه دردستور کار اکو قرار دارد و این موضوع با همکاری وزارت‌های علوم و آموزش و پرورش کشورهای عضو تداوم خواهد یافت تا روند آموزش سریع‌تر و فراگیرتر شود.

وی بر همکاری‌های وزارت علوم و آموزش و پرورش کشورهای عضو با بنیاد علمی اکو تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی و مرتبط با علم و فناوری کشورها باید به این بنیادعلمی برای پیاده سازی این راهبرد کمک کنند.

رئیس بنیاد علمی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به ضرورت تفکر نقادانه در علوم مختلف و در تحقیقات اشاره کرد و افزود: برای بهبود و ارتقای ظرفیت‌های یادگیری و مهارت آموزی باید اندیشه ورزی و تفکر نقادانه در نهادهای علمی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی در کشورهای عضو افزایش یابد.

وی افزود: بر این اساس توسعه همکاری‌های علمی با سازمان‌های بین المللی و کشورهای پیشرفته خارج از منطقه اکو از جمله فرانسه در دستورکار این بنیاد قرار دارد که بخشی از آن در حال اجراست.

همچنین رئیس دانشگاه اصفهان توسعه همکاری‌های بین المللی را از راهبردهای این دانشگاه عنوان کرد و افزود: تلاش داریم مشارکت با مراکز علمی مهم در سراسر دنیا بویژه کشورهای همسایه و مسلمان را گسترش دهیم.

هوشنگ طالبی افزود: بنیاد علمی اکو توانایی کمک به دانشگاه اصفهان برای اجرایی شدن این راهبرد را دارد و می‌تواند به توسعه همکاری بین المللی دانشگاه اصفهان کمک کند.

وی اظهار داشت: همکاری‌های علمی مشترک بین کشورهای عضو اکو از جمله تبادل دانشجو در همه سطوح بویژه تحصیلات تکمیلی، اجرای طرح‌های پژوهشی نوآورانه، توسعه آموزش و تبادل تجربه برای تقویت منابع سرمایه انسانی می‌تواند به بنیاد علمی اکو برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های عضو کمک کند.

رئیس دانشگاه اصفهان به سابقه ۷۰ ساله این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این مدت صدها دانشجو در سطوح مختلف مدارک عالی تحصیلی را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی این دانشگاه هم اکنون ۱۶ هزار دانشجو و ۶۵۰ نفر عضو هیات علمی دارد و یکی از پنج دانشگاه برتر کشور است.

طالبی با اشاره به اینکه نیمی از دانشجویان دانشگاه اصفهان در سطح کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: دانشگاه اصفهان دارای ۵۰۰ دانشجوی خارجی و فراگیران زبان فارسی از سراسر جهان است.

چهارمین اجلاس هیأت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن روز گذشته (دوشنبه ۱۷ تیر) با حضور دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای عضو در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان آغاز شده بود.

بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.

این سازمان با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

۶۰۲۲ ۲۰۹۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقتی در سوئیس ساده می سازند! / خانه خشن با چشم انداز کارت پستالی! (+تصاویر)