مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا برگزار شد


مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا برگزار شد

پیکر‌های 33 شهید تازه شناسایی شده فاجعه کشتار سربرنیتسا با حضور رئیس جمهور ترکیه، جمعی از مقامات بوسنی و سفیر ایران، در شهر سارایوو تشییع شد.

مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا برگزار شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع ۳۳ شهید سربرنیتسا با حضور رئیس جمهور ترکیه، مقامات عالیرتبه بوسنی هرزگوین و سفیر ایران در سارایوو برگزار شد.

پیکر‌های ۳۳ شهید تازه شناسایی شده فاجعه کشتار سربرنیتسا روز سه شنبه با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، جمعی از مقامات عالیرتبه بوسنی و هرزگوین و سفیر جمهوری اسلامی ایران، در شهر سارایوو تشییع شد.

در این مراسم که علاوه بر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، شفیق جعفرویچ و ژلیکو کمشیچ اعضای مسلمان و کروات شورای ریاست جمهوری، باقر عزت بگوویچ رییس پارلمان اقوام، حسین کاوازوویچ رئیس العلماء، چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و دیگر مقامات بوسنی و هرزگوین برگزار شد، حاضران با قرائت فاتحه و نثار گل با پیکر‌های این شهیدان وداع کردند.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو به همراه جمعی از دیپلمات‌های کشورمان از جمله حاضران در این مراسم بودند که با نثار گل با خانواده‌های این شهیدان ابراز همبستگی کردند.

حیدری در گفتگو با مقامات مسلمان حاضر در این مراسم، ضمن ابراز تسلیت، بر همبستگی ملت و دولت ایران با مردم بوسنی و هرزگوین تاکید کرد.

پیکر ۳۳ شهید بعد از ادای احترام مردم شهر‌های مختلف که در مسیر سربرنیتسا قرار دارند، روز پنجشنبه این هفته در مراسمی در قبرستان پوتوچاری به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا برگزار شد

مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا برگزار شد

خاطر نشان می‌شود که یاد قربانیان سربرنیتسا همه ساله با همکاری دولت ملی بوسنی و هرزگوین و همچنین جامعه اسلامی این کشور، گرامی داشته می‌شود.

در راهپیمایی صلح که از سال ۲۰۰۵ همه ساله به نشانه یادبود قربانیان سربرنیتسا برگزار می‌شود، چندین هزار نفر مسافتی را به طول ۱۲۰ کیلومتر، برای حضور در قبرستان پوتوچاری طی می‌کنند. در برنامه امسال راهپیمایی صلح گروهی از جوانان ایرانی نیز حضور دارند.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نوری قزلجه: بررسی طرح صیانت در صحن مجلس قانونی نیست