بازسازی کامل ساپرب مدل 1948، یکی از ستاره‌های تاریخ اشکودا


بازسازی کامل ساپرب مدل 1948، یکی از ستاره‌های تاریخ اشکودا

هرچند بسیاری اشکودا ساپرب را به‌عنوان سدانی می‌شناسند که در سال 2001 معرفی شد اما این نام سابقه‌ای بسیار قدیمی‌تر از این دارد. اشکودا برای اولین بار در اوایل دههٔ 30 میلادی از نام ساپرب استفاده کرد. این خودرو که در سال 1934 به بازار آمد، پرچم‌دار اشکودا محسوب می‌شد؛ اما یکی از کمیاب‌ترین نسخه‌های... The post بازسازی کامل ساپرب مدل 1948، یکی از...

هرچند بسیاری اشکودا ساپرب را به‌عنوان سدانی می‌شناسند که در سال 2001 معرفی شد اما این نام سابقه‌ای بسیار قدیمی‌تر از این دارد. اشکودا برای اولین بار در اوایل دههٔ 30 میلادی از نام ساپرب استفاده کرد. این خودرو که در سال 1934 به بازار آمد، پرچم‌دار اشکودا محسوب می‌شد؛ اما یکی از کمیاب‌ترین نسخه‌های این خودرو مدل OHV است که بعد از پایان جنگ جهانی دوم معرفی شد.

بازسازی کامل ساپرب مدل 1948، یکی از ستاره‌های تاریخ اشکودا

ساپرب OHV بین سال‌های 1946 تا 1949 در تعداد تنها 158 دستگاه ساخته شد و حالا یکی از آن‌ها که مدل 1948 است در موزهٔ اشکودا به نمایش درآمده است. این خودرو به‌طور کامل بازسازی شده و به شکوه گذشتهٔ خود بازگشته است. فرایند بازسازی این ساپرب حدود سه سال طول کشیده است. این پروژه توسط تیم Mlada Boleslav انجام گرفته و آن‌ها برای اینکه بفهمند این ساپرب مدل 1948 زمانی که صفرکیلومتر بوده در ظاهر و داخل چگونه بوده است، مجبور به تحقیق در آرشیو اشکودا شده‌اند.

اشکودا در سال 1968 یعنی زمانی که موزهٔ خود را افتتاح کرد این ساپرب OHV را از اولین مالک خود که از آن برای استفادهٔ روزانه استفاده می‌کرد خریداری نمود. پس از گذشته چند دهه اما بسیاری از قطعات خودرو گم شده بودند و تودوزی آن نیز اصلی نبود. به همین دلیل تهیهٔ قطعات اصلی و همین‌طور بازگرداندن همه‌چیز به حالت اولیه به‌گونه‌ای که خودرو مثل زمانی به نظر برسد که از کارخانه خارج شده، فرایند بسیار دشواری بوده است. این کلاسیک نادر تا اول سپتامبر در موزهٔ اشکودا در جمهوری چک حضور خواهد داشت.

بازسازی کامل ساپرب مدل 1948، یکی از ستاره‌های تاریخ اشکودا

85 سال بعد اما ساپرب به سدان میان سایزی تبدیل شده که اشتراکات فراوانی با فولکس‌واگن پاسات دارد. دوران مدرن این خودرو در سال 2001 آغاز شد یعنی زمانی که اشکودا با استفاده از پلت‌فرم B5 گروه فولکس‌واگن اولین نسل از ساپرب مدرن را معرفی کرد. این خودرو هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی شد و به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. ساپرب هم‌اکنون در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن تولید می‌شود.

بازسازی کامل ساپرب مدل 1948، یکی از ستاره‌های تاریخ اشکودا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط فروش اقساطی بک X3 پرو با تحویل 90 روزه اعلام شد + جدول خرداد 1403