آخرین جزئیات از پرونده متخلفان در حوزه دارو/ قوه قضائیه درباره تخلفات شفاف سازی کند


آخرین جزئیات از پرونده متخلفان در حوزه دارو/ قوه قضائیه درباره تخلفات شفاف سازی کند

عابدی گفت: سیستم قضایی و امنیتی کشور پس از رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی دارو و تجهیزات پزشکی، شفاف سازی می‌کند.

آخرین جزئیات از پرونده متخلفان در حوزه دارو/ قوه قضائیه درباره تخلفات شفاف سازی کندحیدر عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: به دلیل نبود شفافیت و برنامه ریزی دقیق بخشی از ارزهایی که برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی بانک مرکزی در اختیار سازمان غذا و دارو گذاشته است، در مسیرهای دیگری هزینه شده‌اند.

وی ادامه داد: به گفته وزیر بهداشت در جلسه ای با نمایندگان کمیسیون بهداشت در گذشته فقط یک نفر به سامانه پیچیده ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی داشت، به همین دلیل سرانجام ارزهای تخصیص یافته به تجهیزات پزشکی نامعلوم است و وزارت بهداشت به برخی در سازمان غذا و دارو مشکوک شد و آنها را به مراجع قضایی معرفی کرد.

عابدی بیان کرد: یکی از مصادیق امضای طلایی در سازمان غذا و دارو که وزیر بهداشت قبلا آن را مطرح کرده بود، همین فرد است که به سامانه پیچیده ارزی دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی داشته و آن زمان همه مجوزهای ارزی دستی و با امضای این فرد تخصیص پیدا می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: ماجرای امضاهایی به رنگ طلا در سازمان غذا و دارو/ رد پای نامرئی رانت در ارز دارویی

وی با اشاره به اینکه برخی تحت عنوان واردکننده؛ توانستند ارز دولتی بگیرند و آن را در مسیر دیگری هزینه کنند،گفت: امیدواریم پس از بازجویی‌ها، اطلاعات بیشتری افشا شود و سیستم قضایی با همه متخلفان برخورد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: منتظر هستیم تا سیستم قضایی و امنیتی کشور پس از رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی دارو و تجهیزات پزشکی شفاف سازی کنند.

بیشتر بخوانید: واردات کابل برق با ۲ میلیون یورو ارز استنت قلبی/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و دارو

عابدی با اشاره به اینکه سامانه‌ای برای تخصیص ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است، گفت: این سامانه در حال اصلاح و پیشرفت است و تمام اطلاعات به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت می‌شود. اطلاعات به صورت شفاف در دسترس نهادهای مسئول قرار گرفته است و گروهی بر اینکه چه کسی، چه کالایی را و به چه دلیل وارد می‌کند، نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

گامی در جهت شفافیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

8 دلیل مهم برای اینکه روزی یک لیوان شیر بخورید