رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا از برگزاری طرح نشاط معنوی در8بقعه در شهرضا خبر داد.

فرهاد عرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت:طرح نشاط معنوی امسال تابستان در8 بقعه‌ شهرستان با حضور اساتید و مربیان برای گروه‌های سنی مختلف به تفکیک برگزار می‌شود.

وی افزود:مخاطبین طرح نشاط معنوی دختران و پسران دانش آموز در رده سنی ۷ تا ۱۸ سال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا در ادامه با بیان اینکه این طرح با هدف جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه وترویج معارف اسلامی وغنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان است، گفت: افتتاحیه این طرح ۱۳ تیر همزمان با ولادت حضرت معصومه و اختتامیه این طرح در ۲۹ مرداد ماه مصادف با عید سعید غدیر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود 3 الی 4 هزار نفر از برنامه های این طرح استفاده می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا افزود: تقویت و ارتقاء بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی علی‌الخصوص حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف این طرح می باشد.

فرهاد عرب گفت: این برنامه در ۳ قالب آموزشی، اردویی و ورزشی است.

وی در ادامه با تبیین سه شیوه اجرایی طرح تابستانی نشاط معنوی افزود: در شیوه مشارکتی که با تعامل با نهادهایی از قبیل:سپاه، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مدارس قرانی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، و… برگزار می‌شود.

عرب گفت:حداقل ساعت برگزاری برنامه‌های طرح نشاط معنوی چهار ساعت در روز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با اشاره به محتوای بکار گرفته در طرح نشاط معنوی در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی گفت:کلاس های آموزشی شامل: معارفی ( قرآن، احکام، آداب اجتماعی و طرح تربیت حافظان قران کریم ...)، و فنی و هنری و ورزشی وکلاسهای کمک درسی دانش آموزان می باشد.