35 میلیارد تومان در معدن طلای شادان خوسف سرمایه گذاری شد


 35 میلیارد تومان در معدن طلای شادان خوسف  سرمایه گذاری شد

شفیعی از سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی در معدن طلای شادان خوسف خبر داد و گفت: با رفع مشکل زیرساخت هابه زدوی شاهد تولید شمش طلا در این معدن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» امرز (12 مرداد) در کمیته اشتغال این شهرستان اظهار داشت: اشتغال در سال تولید اهمیت ویژه ای دارد، لذا تلاش هایی زیادی در راستای استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان شده تا بتوانیم به توسعه خوسف کمک کنیم.

فرماندار خوسف در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی برای طرح های ملی، افزود: در شهرستان خوسف سه طرح ملی تعریف شده است که تاکنون طرح ملی «کشتارگاه صنعتی دام» 15 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده ولی تسهیلات دو طرح ملی دیگر مانند فراوی مس و طلا در معدن طلای شادان و کودکان هنوز بلاتکیلف است و بانک های عامل اعلام کرده اند که بیش از سهمیه طرح ها، پرداخت کرده اند، که این مهم از طریق استاندار خراسان جنوبی به وزیر کار ابلاغ شده است.

شفیعی گفت: برابر آمار در سال گذشته، 16 میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای طرح های اشتغالزایی از محل طرح ملی و روستایی پرداخت شده است.

وی در خصوص مشکل تامین ضمانت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برای دریافت تسهیلات افزود: مددجویان این دو نهاد برای تامین ضمانت مشکل دارند؛ لذا بانک های عامل باید ظرف 20 روز و در صورت مراجعه نکردن فرد، پرونده مددجوی جدید را تشکیل دهند.

فرماندار خوسف اشتغال روستایی را مهم دانست و گفت: اشتغال و اقتصاد شهرستان خوسف از مباحث زیرساختی این شهرستان هم مهمتر هستند و باید سرمایه گذاران منطقه را در راستای توسعه پایدار حمایت کرد.

شفیعی با بیان اینکه منبع درآمد بیش از 70 درصد جامعه خوسف از محل کشاورزی و دامداری است، بیان کرد: سال گذشته 700 میلیون تومان تسهیلات به نرگس کاران پرداخت شد و امسال هم باید تقاضاهای نرگس کاران پیگیری و تسهیلاتی بابت توسعه کاشت گل نرگس پرداخت شود.

وی از راه اندازی نمایندگی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده این صندوق به زودی راه اندازی خواهد شد.

فرماندار خوسف ادامه داد: تاکنون سه واحد فراوری در شهرستان تسهیلات دریافت کرده اند، همچنین سه کشتارگاه در سال گذشته پیشنهاد داده شده که کشتارگاه دام تسهیلات 15 میلیاردی دریافت کرده است و کشتارگاه طیور و کشتارگاه شتر مرغ نیازمند تسهیلات هستند.

شفیعی گفت: مجوزهای اولیه مجتمع کشت و صنعت و پرورش گیاهان دارویی در منطقه سرچاه عماری شهرستان خوسف گرفته شده و با حمایت بنیاد برکت به نتیجه خواهد رسید.

وی از کشت بیش از 400 نوع انواع گیاهان دارویی در شهرستان خوسف خبر داد و بیان داشت: مجوز های راه اندازی باغ گیاه شناسی و حفظ نباتات باید قانونی شود که جهاد کشاورزی باید این موضوع را پیگیری کند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه در بخش صنعت 9 مجوز صادر شده است، گفت: تاکنون 35 میلیارد تومان در معدن طلای شادان خوسف سرمایه گذاری و مجوز تامین 400 کیلو وات برق و آب آن هم از استانداری گرفته شده و انتظار داریم که حداکثر تا دوماه آینده شمش طلای اولیه در این معدن تولید شود.

شفیعی یادآور شد: ساختمان ها و کارگاه های معدن طلای کودکان در حال تجهیز و مجوز زیر ساخت ها گرفته شده است ولی هنوز معادن طلای ماهرآباد و خونیک تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: تاکنون شش معدن طلای کودکان، شادان، خونیک، ماهرآباد، قلعه زری و معدن مشترک هیرد در شهرستان خوسف شناسایی و مجوز بهره‌برداری صادر شده است.

فرماندار خوسف از همه دستگاه های اجرایی خواست تا لیست مشاغل خانگی و تسهیلات آن را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کنند، تا شاهد رونق کسب و کار مشاغل خانگی باشیم.

در این جلسه همچنین «محمد مهران پور»، رئیس کمیته امداد شهرستان خوسف اظهار داشت: کمیته امداد در خصوص اشتغال پایدار روستایی چهار میلیارد تومان سهمیه داشته که بیش از هفت میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی شده ولی به دلیل مشکل ضمانت مددجویان تاکنون یک میلیارد و 700 هزار تومان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان خوسف افزود: همچنین سال گذشته از محل صندوق امداد ولایت 320 میلیون تومان و از محل تفاهم نامه با بانک مهر 240 میلیون تومان پرداخت شده است.

مهران پور با بیان اینکه در سال گذشته به 127 مددجو تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان بیش از 22 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

پایان پیام/575

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...