همه اقشار در زمینه تبیین عید غدیر برای نسل جوان وظیفه دارند


همه اقشار در زمینه تبیین عید غدیر برای نسل جوان وظیفه دارند

]چراغی آحاد و طبقات مختلف مردم اعم از پدر، مادر، کارمندان اداره و..... در قبال مسئله غدیر را مکلف و مسئول دانست و گفت: همه باید فلسفه این عید «الله الاکبر» را برای فرزندان و نسل جوان خود بازگو و تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم چراغی» امروز (25 مرداد) در خطبه های نماز جمعه که در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) شهر پاتاوه اقامه شد، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری، به تفسیر آیه 67 سوره مبارکه مائده «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» پرداخت.

امام جمعه پاتاوه به جاهایی که جبرئیل به پیامبر سفارش اعلام جانشینی امام علی (علیه السلام) را داشت اشاره کرد و اظهار داشت: در مکه و اعمال حجه الوداع، در مسجد خیف، بین راه مکه و مدینه و در نزدیکی برکه ای به نام غدیر خم جبرئیل بحث جانشینی را یادآور شد.

وی به سفارش پیامبر نسبت به تبلیغ برای جانشینی امام علی علیه السلام به مردم به آیات قرآن «مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنِّی أَدَعُهَا إِمَامَةً وَ وِرَاثَةً فِی عَقِبِی إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ قَدْ بَلَّغْتُ مَا أُمِرْتُ بِتَبْلِیغِهِ[7] حُجَّةً عَلَى کُلِّ حَاضِرٍ وَ غَائِبٍ وَ عَلَى کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یَشْهَدْ وُلِدَ أَوْ لَمْ یُولَدْ فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» اشاره و تصریح کرد: عمل نکردن به دستور پیامبر صلوات الله علیه در باب امامت، تمام بدبختی ها، بیماری ها، ظلم ها، بی دینی ها، عقب ماندگی ها را برای همه انسان ها به بار آورده است.

چراغی در زمینه اهمیت بالای تبلیغ و گرامی داشت غدیر سخن امام رضا علیه السلام را یادآور شد و عنوان کرد: «تبلیغ غدیر واجب است، کسی که عید غدیر را گرامی بدارد خداوند خطاهای کوچک و بزرگ او را می بخشد و اگر از دنیا برود در زمره شهداء خواهد بود».

امام جمعه پاتاوه آحاد و طبقات مختلف مردم اعم از پدر، مادر، کارمندان اداره و..... در قبال مسئله غدیر را مکلف و مسئول دانست و گفت: همه باید فلسفه این عید «الله الاکبر» را برای فرزندان و نسل جوان خود بازگو و تبلیغ کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به باز خوانی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با گروه های جهادی پرداخت و عنوان کرد: «خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را همگانی کنید، جهاد خدمت رسانی بیش از سود رساندن به دیگران به گیرنده خدمت به خود خدمت رسان سود می رساند، دل کندن از بهره های شخصی برای بهره رساندن به دیگران دل را روشن و ذهن و اندیشه را ارتقاء و اراده را قوت می بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می کند این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت رسانی نگذاشته اند برسانید».

پایان پیام/82


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت ارتحال امام(ره)