از انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش تا جذب 1800 هنرآموز در هنرستان‌های کشور


آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول تعیین تکلیف سکانداری وزارتخانه و جذب نیروی جدید در هنرستان‌ها سپری شد.

از انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش تا جذب 1800 هنرآموز در هنرستان‌های کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش، جذب ۱۸۰۰ هنرآموز در هنرستان‌های کشور و جزئیات برگزاری مراسم «احلی من العسل» در ایام محرم سپری شد.

وزیر جدید آموزش و پرورش را بیشتر بشناسید + سوابق و برنامه‌ها

محسن حاجی‌میرزایی، متولد ۱۳۳۸ و دانش آموخته کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی، لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه تهران، فوق‌لیسانس مدیریت از دانشگاه مدیریت دولتی است.

حاجی‌میرزایی مسئولیت‌های رئیس مرکز ملی بهره‌وری ایران، مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس جمهور، معاون بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی، مدیر استان‌های آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سواد آموزی را تجربه کرده‌است. برای مشاهده برنامه پیشنهادی اینجا کلیک کنید.

هنر و خلاقیت در سوگواره دانش‌آموزی/ رقابت نوجوانان برای ابتکار در برگزاری هیئت‌های عزاداری

علی جانباز معاون فرهنگی، اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده دانش‌آموزی در ایام محرم اظهار کرد: سابقه برگزاری هیئت انصار المهدی به حدود ۱۵ سال قبل باز می‌گردد اما در نظر داریم تا شیوه برگزاری این هیئت مطابق با نیازهای روز و روحیات نوجوان تغییر کند برهمین اساس نوآوری‌هایی را در این زمینه در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: برای افزایش جذب مخاطب و به روزآوری این نیازها مدل جذب مخاطب در هیئت‌های مذهبی با ابتکار و ایده نوجوانانه آمیخته شده و به بهترین ایده جوایزی تعلق می‌گیرد که در قالب سوگواره هنر و ابتکار دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

جانباز معاون فرهنگی، اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه در ادوار مختلف هیئت‌ها رشد جدی داشتند، اظهار کرد: هیئت های نوجوانان به دلیل ابتکار و خلاقیت نوجوانانه از اهمیت بالایی برخوردار است و مخاطب خود را دارد اما در قالب این طرح جدید نوجوانان با شوق بیشتری در این هیات مذهبی شرکت می‌کنند.

جذب ۱۸۰۰ هنرآموز در آزمون استخدامی جدید/ هنرستان‌های خیرساز راه‌اندازی می‌شود

مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره تمهیدات در نظر گرفته برای سال تحصیلی جدید در هنرستان‌ها اظهار کرد: در قالب پروژه مهر مدارس برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند که در هنرستان‌ها هم این ساز و کار در نظر گرفته شده و توسعه امکانات و تجهیزات در دستور کار است.

او ادامه داد: با توجه به تغییرات سریع و گستردگی مشاغلی که در شاخه کاردانش وجود دارد، وجود کمبود‌هایی در خدمات و تجهیزات ارائه شده به هنرآموزان محتمل است، اما سعی کردیم تا تجهیزات جدیدی خریداری شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره تأمین نیروی انسانی با اشاره به جذب ۱۸۰۰ هنرآموز جدید از طریق آزمون استخدامی، گفت: این تعداد جذب پیش‌بینی‌های اولیه است که ممکن است افزایش هم داشته باشد البته کمبود نیرو را از طریق افزایش ساعت نیرو‌های موظفی و حق‌التدریس تأمین کردیم.

استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک

فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: موضوع تفکیک پژوهشگاه از مطالبات اسناد بالادستی است که در زیرنظام پژوهش هم به آن اشاره شده است.

او ادامه داد: علاوه‌بر این موضوع آقای حسینی هم در زمان سرپرستی نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی دادند تا این مطالبه پیگری شود و اکنون منتظر پیگیری آن هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منتظر تفکیک این مجموعه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم، گفت: این فرآیند باعث می‌شود تا به نیاز‌های آموزش و پرورش پاسخ بهتری بدهیم.

جزئیات برگزاری مراسم «احلی من العسل» در ایام محرم

محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش درباره ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نوجوانان در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به رهنمود‌های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به نوجوانان و جوانان مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی برنامه‌هایی را در این حوزه مورد توجه قرار دادیم تا ارزش‌هایی از قبیل شجاعت، ایثار، اعتماد به نفس در نوجوانان تقویت شود.

او ادامه داد: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین مبنی بر تحقق اهدافی، چون ولایت مداری، تولی، تبری، معرفی نقش الگوی شهدای نوجوان به ویژه شهدای کربلا در دستور کار است.

مسیب‌زاده به برگزاری همه ساله مراسم احلی من العسل در روز ششم محرم اشاره و اظهار کرد: در این روز هیئت‌های عزاداری به سوگواری می‌پردازند و امسال هم در ستاد برگزاری سوگواره متشکل از نهادهایی چون سازمان اوقاف، انجمن اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما و بسیج دانش آموزی، تجمعات مذهبی دانش آموزان برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال به دلیل آن که ششم محرم مقارن با روز جمعه است مراسم احلی من العسل در هفتم محرم برگزار می‌کنیم که ۳۲ محفل استانی در ۷۵۰ منطقه میعادگاه نوجوانان است.

تخصیص ۳۰ درصد از اعتبارات برای اجرای طرح نماد / ۴۰ هزار مشاور نیاز داریم

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از افزایش آسیب‌های اجتماعی نسبت به گذشته خبر داد و گفت: باید با توجه به این شرایط آسیب شناسی کنیم تا کنترل و درمان در دستور کار قرار گیرد البته نباید آمار را هم به گونه‌ای نشان دهیم که موجب یأس و بی اعتمادی شود.

او با اشاره به اهمیت توانمندسازی معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان گفت: البته با وجود توانمندسازی معلمان باز هم نمی‌توان آنها را جایگزین نیروی متخصص دانست؛ متأسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد که نیازمند ساماندهی این موضوع هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌ها به ۴۰ هزار نیروی مشاوره برای توانمندسازی دانش آموزان و مشاوره به آن‌ها نیاز داریم، گفت: اکنون ۱۲ هزار نیروی مشاوره ۱۴ میلیون دانش آموز ما را تحت پوشش دارند علاوه بر آن با مشکلات مالی هم برای آزمون سلامت روان مواجه هستیم.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تمهیدات وزارت بهداشت برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد