هر سه نماینده ایران به یک‌چهارم نهایی رسیدند


هر سه نماینده ایران به یک‌چهارم نهایی رسیدند

تهران - ایرنا - «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیرقاسمی منجزی» فرنگی‌کاران اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی جهان در قزاقستان راه یافتند و در صورت برتری مقابل حریفان در این مرحله ضمن راهیابی به نیمه نهایی، سهمیه بازی‌های المپیک را کسب می‌کنند.

مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار می‌شود.

رقابت‌های مقدماتی وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۹:۳۰ امروز (دوشنبه) به وقت ایران در قزاقستان آغاز شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم «محمدعلی گرایی» دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر و در کمتر از ۲ دقیقه «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد در مصاف با «الوین مورسالیف» دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله و برای راهیابی به نیمه نهایی و کسب سهمیه المپیک «آلکس کاسیدیس» از سوئد را پیش‌رو دارد. وی در صورت برتری برابر حریف سوئدی در نیمه نهایی و برای راهیابی به فینال باید برنده «کاراپت چالیان» از ارمنستان و «پاول لیاخ» از بلاروس مبارزه کند.

«رومن ولاسوف» دارنده 2 مدال طلای المپیک در مرحله قبل مقابل حریف آذربایجانی مغلوب شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم «علیرضا نجاتی» دارنده مدال برنز جوانان و نوجوانان جهاندر دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل «هایتم محمود» از مصر با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نجاتی در این مرحله و برای راهیابی به نیمه نهایی باید با «ایو آنگلوف» کشتی‌گیر کهنه‌کار و عنوان‌دار بلغارستانی مبارزه کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امیر قاسمی منجزی» دارنده مدال طلای آسیا در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد «استپان داوید» از جمهوری چک گذشت. وی در دور بعد به مصاف «سرگئی سیمینوف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک رفت و حریف خود را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این فرنگی‌کار خوزستانی برای راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف «مومن جان عبدالله‌اف» از ازبکستان برود. منجزی در صورت برتری برابر حریف ازبکستانی در مرحله نیمه نهایی با برنده «اسکار پینو هندز» از کوبا و «مراد رامونوف» از قرقیزستان مبارزه خواهد کرد.

«محمدهادی ساروی» نیز تا لحظاتی دیگر در جدول شانس مجدد و در وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف خود ضمن راهیابی به دیدار رده‌بندی نخستین سهمیه المپیک کشتی ایران را نیز کسب خواهد کرد.

تاکنون «سعید عبدولی» در وزن ۸۲ کیلوگرم یک مدال برنز برای تیم ملی کسب کرده است. «میثم دلخانی» در وزن ۶۳ کیلوگرم پنجم شد و «پویا ناصرپور» در وزن ۵۵ کیلوگرم، «حامد تاب» در وزن ۶۷ کیلوگرم، «امین کاویانی نژاد» در وزن ۷۲ کیلوگرم و «رامین طاهری» در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقتی کارواخال گل قهرمانی می‌زند/ جامی که جادو شده: چگونه رئال را باور کنیم!