دوستداشتنی روی کاغذ، پردردسر در عمل!
عرضهی یک خودروی جدید اصلاً کار آسانی نیست و حتی زمانی که یک محصول بسیار خوب همچون لینکلن آویاتور 2020 را معرفی کنید هم مشکلات دست از سر شما برنخواهند داشت! پس از فراخوان کوچک به خاطر ناپدید شدن پوشش آزاد کردن گیربکس از حالت پارک، خبرها نشان از تأخیر در عرضهی آویاتور به خاطر حل برخی مشکلات این خودرو دارند.
گفته میشود برخی از این مشکلات تا پیش از تحویل اولین نمونههای آویاتور به مصرفکنندگان رفع نشدهاند. لینکلن حدود 2 هزار دستگاه از این خودرو را فروخته اما مالکان قبلاً وجود مشکلات بزرگ در خودروی خود را گزارش کردهاند.
این مشکلات شامل موارد متنوعی هستند که از هشدارهای تصادفی تا خاموش شدن غیرمنتظرهی سیستم ترمز اضطراری را شامل میشوند. مالکان همچنین به مشکلات مهمی در پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو اشاره داشتهاند.
مدیر تستهای خودرویی کانسومر ریپورتز دراینباره گفته است:
وقتی وارد خودرو میشوید سرعت شمار و دورشمار پیشرانه کلاً به هم میریزند. به نظر میرسد پشت آمپرهای دیجیتالی هم در زمان رانندگی با مشکلات بزرگی دستوپنجه نرم میکنند. در چند کیلومتر اول رانندگی به سختی میتوانید بفهمید که پشت آمپرها چه کاری انجام میدهند.
یکی از مالکان آویاتور گفته که شاسیبلند 70 هزار دلاریاش مشکلات زیادی دارد. او اظهار داشته است:
تنها یک ماه پس از خرید این خودرو واقعاً پشیمان هستم. تنها 24 ساعت از راندن خودرو گذشته بود که من با اولین مشکل یعنی سانروف نشتیدار مواجه شدم. یک هفته بعد هم کمربندهای صندلی کار نمیکند و حالا نیز شاهد عیوب کامپیوتری هستم. ترمز پارک نیز در زمان رانندگی روشن شده و هشدار خرابی گیربکس خودش را نشان میدهد. وقتی اینها حل شد کنترلهای صندلی مشکلدار شدند.
آویاتور محصولی عالی با تجهیزات زیاد است اما مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان آن میتوانند افت فروش زودهنگامی را برای آن ایجاد کنند و این در حالی است که ژرمنها برای جذب مشتریان بالقوهی این خودرو کمین کردهاند.
یکی از سخنگویان لینکلن دربارهی این مشکلات صحبت کرده است. او گفته است:
به عنوان بخشی از برنامهی عرضهی آویاتور، ما خودروها را به کارخانهی فلت راک منتقل میکنیم تا بررسیهای کیفیتی بیشتری را انجام دهیم. این یک تمرین طولانیمدت برای فورد بوده است. ما تمامی کارهای موردنیاز برای اطمینان از اینکه آویاتور دارای بالاترین سطح کیفیتی است را انجام میدهیم. تقاضای زیادی برای این خودرو وجود دارد و ما هم در سریعترین زمان ممکن این خودرو را به دست مشتریان خواهیم رساند.
سخنگوی این خودروساز آمریکایی ادامه میدهد:
لینکلن به تحویل باکیفیتترین خودروها به مشتریان متعهد است. ما همچنین به رفع مشکلات و گوش دادن به درخواستهای مشتریان هم تعهد داریم. ما دو فراخوان کوچک برای این خودرو از زمان عرضه داشتهایم و بخش اعظم آن خودروها در نمایندگیها موجود بودهاند و به دست مشتریان نرسیدهاند.