دولت جدید اندونزی؛ ترکیبی از سیاستمداران منتقد، اقتصاددانان و دانش محوران


دولت جدید اندونزی؛ ترکیبی از سیاستمداران منتقد، اقتصاددانان و دانش محوران

تهران- ایرنا- جوکو ویدودو در حالی از کابینه 38 نفری و جدید خود برای دومین دوره ریاست جمهوری رونمایی نمود که پرابوو سوبیانتو اصلی ترین مخالف و رقیب وی در دو دوره انتخابات به عنوان وزیر دفاع معرفی شده تا این کشور عنوان سومین دموکراسی بزرگ جهان را همچنان برای خود حفظ کند. انتخاب یکی از بزرگترین بنیان گذاران شرکت های استارت...

به گزارش رسانه های آسیایی، ویدودو امروز چهارشنبه به همراه امین معروف، معاون وی و ۳۷ نفر دیگر از اعضای کابینه دولت، با قرار گرفتن در منظر دوربین های رسانه های داخلی و خارجی نخستین تصویر دولت ۵ سال آتی اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان و اولین کشور بزرگ مسلمان را به تصویر کشیدند.

دولت جدید اندونزی؛ ترکیبی از سیاستمداران منتقد، اقتصاددانان و دانش محوران

"آیرلانگا هارتارتو" وزیر سابق صنعت جوکووی در کابینه جدید سرپرست تیم اقتصادی جوکوی را برعهده دارد. جوکوی " مولایانی ایندراواتی" اقتصاددان اندونزیایی را همچنان در این تیم به عنوان به عنوان وزیر دارایی حفظ کرد.

سیاست خارجی و عرصه روابط بین الملل این کشور ۲۶۰ میلیون نفری نیز همچنان دردست گروه خانم " رنتو مرسودی" وزیرخارجه باقی ماند.

دولت جدید اندونزی؛ ترکیبی از سیاستمداران منتقد، اقتصاددانان و دانش محوران

جوکوی هنگامی که امروز در کاخ "مردِکا" ریاست جمهوری جاکارتا، اعضای کابینه جدیدش را برای دوره دوم معرفی می کرد و از " پرابوو سوبانیوو" رهبر اصلی مخالفانش در دوره اول رقابت های انتخابات ریاست جمهوری و یگانه رقیبش در انتخابات امسال، به عنوان وزیر دفاع جدید نام برد، نه تنها رسانه های داخلی و خارجی بلکه افکار عمومی را با شگفت زدگی مواجه سازد.

ویدودو امسال در انتخابات ماه آوریل توانست ژنرال بازنشسته "پرابوو" رقیب قدرتمند و بانفوذ خود را برای دومین بار شکست دهد تا یک دوره دیگر زمام ریاست جمهوری را در این کشورجنوب شرق آسیا در دست داشته باشد.

دولت جدید اندونزی؛ ترکیبی از سیاستمداران منتقد، اقتصاددانان و دانش محوران

پیروزی جوکوی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از پی یک کارزار بسیار سخت حاصل شد، چرا که پرابوو ادعای تقلب گسترده ویدودو را در انتخابات مطرح و حتی شکایتی دراین زمینه به دادگاه قانون اساسی اندونزی تسلیم کرد. ادعایی که سبب شد این کشور هفته ها در تظاهرات و آشوب مرگبار فرو رود. این ناآرامی های پرخشونت حداقل ۹ قربانی و صدها مجروح داشت، اما سرانجام با رای دادگاه قانون اساسی به نفع جوکوی بحران فروکش کرد. اما از آن پس جوکوی با مخالفان سرسخت خود مذاکراتی جدی را آغاز نمود که منجر به حضور سوبیانتو در کابینه ائتلافی وی شد.

مرد آرام عرصه سیاست اندونزی در روزهای طوفانی اعتراضات در این کشور امروز همچنین" نادیم ماکاریم" بنیانگذار و رئیس اجرایی بزرگترین شرکت استارت تاپی سوارکاری موسوم به" گوجک" را به عنوان وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ و " آریفین تسریف" را به عنوان وزیر انرژی و منابع معدنی معرفی کرد.

" لوهات پانجاییتان" متحد دیرینه جوکوی نیز جایگاهش را در این کابینه به عنوان وزیر هماهنگ کننده امور دریایی حفظ نمود که البته حیطه وظایفش تا نظارت بربخش منابع طبیعی و سرمایه گذاری اندونزی هم پیش می رود.

" اریک توهیر" غول رسانه ای اندونزی، مالک سابق باشگاه فوتبال ایتالیا اینترمیلان و رئیس کمیته سازماندهی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ به عنوان وزیر شرکت های دولتی منصوب شد تا این چهره نیز ویژگی های کابینه جدید جوکووی را متمایزتر از گذشته کند.

دولت جدید اندونزی؛ ترکیبی از سیاستمداران منتقد، اقتصاددانان و دانش محوران

اما ویرانتو ۷۲ ساله فرمانده سابق ارتش این کشور که قرار بود به عنوان وزیر امنیت در کابینه قرار داشته باشد دراین فهرست جای نگرفت.

ناظران منطقه در مجموع، دولت جدید جوکوی را ترکیبی از سیاستمداران اعم از (مخالف و موافق)، تکنوکرات ها، دانش محوران، سرمایه داران و اقتصادانان می دانند که این ترکیب می تواند در صورت تداوم فعالیت، روند توسعه اقتصادی بزرگترین کشور جنوب شرق آسیا را به رغم چالش های متعدد از جمله افراط گرایی و حوادث عظیم طبیعی را به پیش برد.

پس از مراسم معرفی کابینه، جوکوی به همراه معروف امین و بیش از سه دوجین وزیر جدید دولتش درحالیکه پیراهن های سنتی این کشور موسوم به"باتیک" را برتن داشتند در مقابل ستون های برجسته کاخ ریاست جمهوری مردِکا جاکارتا در مقابل دوربین های تصویر برداران به صف شدند.

مراسم تحلیف و ادای سوگند جوکوی و معاونش درروزیکشنبه هفته جاری در میان تدابیر شدید امنیتی در پارلمان این کشور برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...