روند کاهشی نرخ 13 قلم خوراکی +جدول


روند کاهشی نرخ 13 قلم خوراکی +جدول

بررسی نرخ 24 قلم خوراکی در مهر ماه نشان می‌دهد که قیمت 13 قلم خوراکی همچون گوشت، میوه و برنج کاهشی شده، اما قیمت اقلامی همچون لبنیات و شکر افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر: بررسی قیمت اقلام خوراکی در مهر ماه سال جاری به استناد گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ برنج ایرانی درجه یک و برنج خارجی درجه یک نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۲ کاهش و ۱.۴ درصد افزایش یافته است در حالیکه نسبت به مهر ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۵۴ درصد و ۳.۶ درصدی داشته است.

بررسی قیمت گوشت نیز نشان می‌دهد که نرخ گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوساله و مرغ ماشینی به ترتیب نسبت به ماه قبل ۲ درصد و ۲.۱ درصد و ۴.۴ درصد کاهش یافته است؛ همچنین نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب ۶۸.۵ درصد، ۵۱.۱ درصد و ۳۳.۶ درصد رشد قیمت داشته اند.

نرخ تخم مرغ ماشینی در مهر ماه نسبت به شهریور ماه ۰.۱ درصد و نسبت به مهر ماه سال قبل ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت روغن مایع نسبت به شهریور ماه ۱.۴ درصد و نسبت به مهر ماه ۱۸.۱ درصد افزایش یافته است.

در بخش لبنیات نیز، نرخ شیر، ماست، پنیر ایرانی و کره پاستوریزه طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده اند به گونه‌ای که به ترتیب ۲.۱ درصد، ۰.۶ درصد، ۲.۴ و ۱.۳ درصد افزایش قیمت داشته اند. نرخ این محصولات نسبت به مهر ماه سال گذشته به ترتیب ۶۱.۳ درصد، ۳۷.۲ درصد، ۴۰.۱ درصد و ۵.۹ درصد با رشد قیمت مواجه بوده اند.

بررسی نرخ میوه نیز نشان می‌دهد که قیمت موز، سیب درختی زرد و پرتقال محصول داخل نسبت به شهریور ماه ۹.۱ درصد، ۱۷.۲ درصد و ۳۹.۲ درصد کاهش قیمت داشته اند. نرخ این ۳ محصول نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب ۸.۳ درصد افزایش، یک درصد کاهش و ۵.۳ درصد رشد کرده است.

قیمت صیفی جات نیز در مهر ماه نسبت به شهریور ماه کاهشی بوده است به گونه‌ای که نرخ گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۱۴.۹ درصد، ۲۳.۸ درصد و ۴.۹ درصد کاهش یافته است. برای نرخ این سه محصول نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب برای گوجه فرنگی ۴۲.۳ درصد کاهش و برای سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۴.۸ درصد و ۲۹.۱ درصد رشد قیمت ثبت شده است.

اما نرخ خیار در مهر نسبت به شهریور ماه ۲۷.۷ درصد و نسبت به مهر سال قبل ۷۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برای قیمت حبوبات نیز در مهر ماه نسبت به شهریور ماه در دو محصول لوبیا چیتی و عدس به ترتیب کاهش ۰.۲ درصد و رشد ۱.۹ درصد ثبت شده است. نرخ این دو محصول نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب ۲۵.۱ درصد و ۱۶.۴ درصد رشد داشته است.

نرخ قند و شکر نیز در مهر ماه نسبت به شهریور ماه به ترتیب با کاهش ۰.۶ درصد و رشد ۱.۵ درصد مواجه بوده است؛ البته نرخ این دو محصول نسبت به مهر ماه سال قبل ۴۵.۷ و ۴۶.۴ درصد رشد داشته است.

قیمت رب گوجه فرنگی و چای بسته‌ای خارجی نیز نسبت به شهریور ماه به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲.۶ درصد افزایش داشته و نسبت به مهر ماه سال قبل ۱۵.۴ درصد و ۸۷.۷ درصد افزایش داشته است.

روند کاهشی نرخ 13 قلم خوراکی +جدول


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اکتشاف نفت و گاز در کره جنوبی چراغ سبز گرفت