میت ریماک مؤسس و مدیرعامل شرکت ریماک کرواسی برنامههای خود برای افتتاح مرکز تحقیقات و توسعه جدید در بریتانیا را پس از دستیابی به توافق با نمایندگی رسمی HR اوون اعلام کرد.
ریماک به اتوکار گفته که دلیل انتخاب کشور بریتانیا برای افتتاح این مرکز “علاقه به کار کردن با بریتانیاییها” بوده است. او همچنین بریتانیا را جایگاه بهترین مهندسان اروپایی دانسته است. این یکی از معدود خبرهای خوب مربوط به صنعت خودرو بریتانیا در سالهای اخیر است، صنعتی که به خاطر برگزیت تحتفشار شدیدی قرار دارد.
ریماک خیلی وارد جزئیات نشده و بجای اینکه اطلاعات بیشتری درباره این مرکز تحقیق و توسعه منتشر کند روی آماده بودن شرکت برای تولید هایپرکار الکتریکی C-Two تمرکز کرده است. خودروی نهایی در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.
انتظار میرود تولید این هایپرکار از اواخر سال 2020 شروع شود و البته سقف تولید آن تنها 150 دستگاه خواهد بود. قوای محرکه الکتریکی C-Two از چهار پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی 1888 اسبی و گشتاور 2300 نیوتون متری تشکیل شده است.
یک باتری 120 کیلووات ساعتی هم پیشرانهها را تغذیه کرده و با یکبار شارژ برد حدود 650 کیلومتری را به ارمغان میآورد؛ اما طبیعتاً مهمترین ویژگی این خودرو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 1.85 ثانیهای، شتاب صفر تا 160 کیلومتر در ساعت 4.3 ثانیهای و حداکثر سرعت 412 کیلومتر در ساعتی میباشد.
ریماک که 15.5 درصد از سهام خود را به پورشه و 15 درصد دیگر را به هیوندای فروخته محصول جدید خود را با همراهی پینین فارینا باتیستایی خواهد ساخت که از همان ساختار فیبر کربنی و قوای محرکه الکتریکی C-Two استفاده میکند.
نهایتاً باید گفت نسخه تولیدی هایپرکار ریماک نام متفاوتی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت گفته است:
من نمیتوانم بگویم این خودرو چه نامی خواهد داشت چراکه فعلاً تصمیم نهایی را نگرفتهایم.