افزایش سطح کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه پس از 24 سال


افزایش سطح کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه پس از 24 سال

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه از افزایش سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان پس از 24 سال خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با مشارکت های مردمی تا آخرسال شاهد افتتاح یک باب کتابخانه نهادی در روستای سربالا بخش رخ خواهیم بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه از افزایش سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان پس از ۲۴ سال خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با مشارکت های مردمی تا آخرسال شاهد افتتاح یک باب کتابخانه نهادی در روستای سربالا بخش رخ خواهیم بود.

رضا حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه با در اختیار داشتن ۱۸۰۰ مترمربع مساحت کتابخانه‌های عمومی رتبه نهم را در استان دارد که از ۲۴ سال گذشته این مقدار افزایش پیدا نکرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان از رشد ۴۲ درصدی اعضای کتابخانه‌های تربت حیدریه در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت نیز شاهد رشد ۳۳ درصدی امانات کتاب نسبت به سال گذشته بودیم. همچنین شاهد رشد ۷۸ درصدی جلسات کتابخوانی و برگزاری منظم این جلسات بوده ایم.

حاتمی ادامه داد : بطور میانگین روزانه ۵۰۰ جلد کتاب به امانت داده می‌شود و کتابخانه شهید بهشتی با توجه به جمعیت تحت پوشش جزو ده کتابخانه برتر کشور است. همچنین با همکاری سازمان حمل و نقل شهرداری بالغ بر ۱۰۰۰ جلد کتاب در تاکسی‌های ۱۳۳ توزیع شد و نکته قابل بیان دیگر این است که ماهانه بالغ برصد جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود.

وی افزود: هم اکنون شش باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان داریم که از این تعداد سه باب در سطح شهر تربت حیدریه و سه باب دیگر در شهرهای بایگ،کدکن و نسر است و در آینده نزدیک شاهد افتتاح دوباب کتابخانه در روستاهای سربالا و سلطان آباد خواهیم بود. حدود ۱۱۴۰۰۰ جلد کتاب و ۸۰۰۰ هزارنفر عضو کتابخانه‌ها داریم که از این منظر رتبه ششم در استان را دارا هستیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نام کاربری برای اینستاگرام | بیش از 500 نام کاربری آماده و زیبا برای اینستاگرام