رکوردزنی انگلیس در افزایش شمار بی‌خانمان‌ها


رکوردزنی انگلیس در افزایش شمار بی‌خانمان‌ها

تهران- ایرنا- موسسه خیریه « شِلتر » (پناهگاه) در گزارش جدید خود اعلام کرده، هر هشت دقیقه، یک کودک در بریتانیا بی‌خانمان می‌شود؛ آماری که نشان می‌دهد بی‌خانمانی در این کشور به بالاترین نرخ از سال 2006 تاکنون رسیده است.

تارنمای شبکه بی‌بی‌سی امروز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از موسسه شلتر اعلام کرد،‌ هر روز ۱۸۳ کودک انگلیسی، خانه و کاشانه خود را از دست می‌دهند.
این موسسه بر ضرورت اقدامات بیشتری برای رسیدگی به این مساله تاکید کرده است.

نتایج تحقیقات جدید این موسسه خیریه که به گفته بانیان آن، تلاش برای پایان دادن به بی‌خانمانی و بدسرپناهی در اسکاتلند و انگلیس را هدف قرار می‌دهد، در پنج سال گذشته تعداد کودکان بی‌خانمانی که در سرپناه‌های موقت بسر می‌برند در انگلیس ۵۱ درصد افزایش یافته است.
۵ هزار و ۶۸۳ خانواده بی‌خانمان به همراه کودکان‌شان، اکنون در اقامتگاه‌های موقت بسر می‌برند و دستکم ۱۳۵ هزار نفر از کودکان کریسمس امسال را در یکی از این تاسیسات سپری می‌کنند.
این اقامتگاه‌ها اغلب مطلوب و امن نیستند و حریم خصوصی در آنها رعایت نمی‌شود. کوچک بودن و نامناسب بودن وسایل پخت‌وپز از چالش‌های خانواده‌های در این اقامتگاه‌های موقت است.


آمار بی‌خانمان‌ها
اکنون در بریتانیا از هر ۱۰۷ کودک، یک نفر در اقامتگاه‌های موقت زندگی می کند. در هر مدرسه‌ای در این کشور تقریبا پنج کودک بی‌خانمان وجود دارد.
در لندن نیز از هر ۲۴ کودک، یک نفر بی‌خانمان است و در اقامتگاه موقت زندگی می‌کند که این رقم برابر با ۲۸ کودک در هر مدرسه یا مهد کودک است.

بی‌بی‌سی در ادامه نوشت: یافته‌های موسسه شلتر، فقط آمار برخی از کودکان در بریتانیا را که بی‌خانمان‌اند نشان می‌دهد. در انگلیس گمان می‌رود ۴ هزار و ۴۷۰ خانواده بی‌خانمان وجود دارند که اقامتگاه‌های موقتی را برای زندگی پیدا کرده‌اند.
روزنامه انگلیسی گاردین نیز شهریورماه گذشته گزارش داده بود، ۲۵ درصد افراد بی‌خانمان و آنهایی که در معرض بی‌خانمانی در انگلیس قرار دارند، به صورت نیمه‌وقت و یا تمام‌وقت مشغول به‌کارند، اما درآمد آنان کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد.

« پاولی نیت » مدیر موسسه خیریه شلتر با انتقاد از عملکرد دولت در ایجاد رفاه برای شهروندان گفت: بسیاری از افراد شاغلی که به ما مراجعه می‌کنند از مکان باثباتی برای زندگی برخوردار نیستند. آنها با وجود آنکه هر روز کار می‌کنند اما بر اثر افزایش اجاره مسکن، به پناهگاه‌های اضطراری روی آورده‌اند.
2023


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوکراین برای اولین بار از سلاح آمریکایی علیه روسیه استفاده کرد