تهران، میزبان محققان برجسته داخلی و خارجی حوزه ژنتیک در فروردین 99


تهران، میزبان محققان برجسته داخلی و خارجی حوزه ژنتیک در فروردین 99

تهران - ایرنا - دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک گفت: این کنگره با حضور محققان برجسته داخلی و جارجی 27 تا 29 فروردین ماه سال آینده در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

سید جواد مولی روز چهارشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس، افزود: از امروز پذیرش مقالات و ثبت نام این کنگره آغاز شده است.

وی اعطای جایزه ملی ژنتیک، اولین جشنواره بین‌المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک و اولین جشنواره دانش آموزی حوزه ژنتیک را از دیگر برنامه‌های این کنگره اعلام کرد.

مولی به دعوت ۲۰ تا ۳۰ استاد مدعو بین‌المللی برای حضور در این کنگره اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو و استاد این حوزه از کشورهای اطراف در این رویداد علمی حضور داشته باشند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک گفت: کارگاه‌های علمی با حضور استادان مدعو خارجی سه روز قبل از برپایی این گنگره برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: حدود ۲ هزار نفر در کنگره سال گذشته حضور داشتند که پیش بینی می‌شود در این کنگره حدود ۳ هزار نفر شرکت کنند که نشان دهنده استقبال خوب از این رویداد علمی است.

فن بازار حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی برگزار خواهد شد

مریم مهاجری مدیر برنامه‌های چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک گفت: فن بازار حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی در قالب اولین جشنواره بین‌المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ شرکت داخلی و قریب به ۲۰ شرکت خارجی، ایده، خدمات و محصولات خود را در این مجموعه ارایه کنند.

مهاجری بر لزوم تجاری سازی تولید علم و ایده‌ها تاکید کرد و گفت: ما در تولید علم و مقالات پیشرفت های خوبی داشتیم و قابل رقابت با کشورهای پیشرفته می‌باشیم اما حوزه تجاری سازی آن‌ها گاها مغفول مانده است.

وی هدف از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک را شناسایی ظرفیت‌های بازار به صاحبان ایده و دانشمندان و معرفی ایده‌ها و خدمات و محصولات مناسب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران هم از ایده‌های مناسب، حمایت مالی خواهند کرد.

مدیر برنامه‌های چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک به برپایی اولین جشنواره دانش آموزی ژنتیک اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در این جشنواره حضور خواهند داشت و آموزش و پرورش هم همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهکاری برای ترمیم آسیب‌های مفصلی