دانش آموزان باید توانایی حل مساله را یاد بگیرند


دانش آموزان باید توانایی حل مساله را یاد بگیرند

آزین گفت: دو نیاز کلیدی دانش آموزان برای آینده توانایی شناسایی مساله و توانایی حل مساله است، و در کنار آن دانش آموزان باید بتوانند مساله را تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محمد آذین» در نشست توجیهی چهاردهمین جشنواره دانش آموزی تبیان در خصوص یاد گیری کودکان گفت: بچه ها برای این به مدرسه می روند که چیزهایی را یاد بگیرند ولی ما خیلی در خصوص اینکه چیزی که یاد می گیرند چیست.

مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان با بیان اینکه سرچشمه های معرفت در تولید علم متفاوت است، گفت: وحی، معرفت تجربی، عقل، شهود و قرارداد هستند، افزود: در سن مدرسه ما به علم کاربردی می پردازیم.

وی افزود: اگر ما فرآیند تولید علم را ندانیم علمی را که به کودکان و دانش آموزان یاد می دهیم چندان فایده ای برای آنها نخواهد داشت.

آذین با تاکید بر اینکه تولید علم با توجه به مساله ها تولید می شود، حاطر نشان کرد: در واقع علم راه حل های طبقه بندی شده مسائل بشر است.

مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان خاطر نشان کرد: ما یک میلیون دانش آموز داریم که سرنوشت متفاوتی دارند ولی نظام آموزشی برای آنها تفاوتی قائل نمی شود در حالیکه باید برای تک تک آنها برنامه های مجزا و متفاوتی داشته باشد.

وی افزود: در یادگیری مساله محور، وظیفه گرایی، اشتغال، توجه به تفاوتهای فردی و پاسخ به نیازهای جامعه به دانش آموزان یاد داده می شود.

آزین خاطر نشان کرد: دو نیاز کلیدی دانش آموزان برای آینده توانایی شناسایی مساله و توانایی حل مساله است، و در کنار آن دانش آموزان باید بتوانند مساله را تعریف کنند.

پایان پیام/55

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نتایج آزمون دکتری اعلام شد