اقدام ایران با اطلاع دولت و نیرو‌های مسلح عراق صورت گرفت


اقدام ایران با اطلاع دولت و نیرو‌های مسلح عراق صورت گرفت

وزیر خارجه کشورمان گفت: اقدام ایران در ارتباط با پایگاهی بود که اقدام جنایتکارانه آمریکا ضد سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا را صورت داده بود و این اقدام با اطلاع دولت عراق صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد جواد ظریف امروز چهارشنبه در حاشیه حضور خود در سفارت عراق در جمع خبرنگاران، افزود: خون شهدایی مانند سردار سلیمانی، برکاتی برای ملت‌های منطقه دارد که کمتر از حضور آن‌ها نیست.

آقای ظریف به حضور گسترده آحاد مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: مراسم تشییع سردار سلیمانی یکبار دیگر نشان داد که خون این شهدا، برکاتی برای ملت‌های منطقه و خطراتی برای استعمارگران دارد که کمتر از حضورشان نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن عرض تسلیت به مردم عراق در پی شهادت نیرو‌های حشدالشعبی در حمله پهپادی آمریکا، گفت: به واقع خون شهدای ما که پیش از این به دست داعش ریخته شده بود، امروز هم به دست شقی‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌هایِ حامیِ داعش ریخته شد و برادری و همبستگی مردم عراق و ایران را برای همیشه تضمین کرد.

حضور ظریف در سفارت عراق

وزیر امور خارجه ساعتی پیش با حضور در سفارت عراق در تهران دفتر یادبود شهدای ترور اخیر آمریکا به ویژه شهید ابومهدی المهندس را امضاء کرد و یاد آن‌ها را گرامی داشت.

آقای ظریف امتزاج خون پاک شهدای ایرانی و عراقی را نماد وحدت دو کشور و موجب انسجام بیش از پیش دو ملت خواند.

.photo_album_grid .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media (min-width: 1200px) .photo_no_marg_md } @media (max-width: 1200px)and (min-width: 980px) .photo_no_marg_md } @media (min-width: 767px) and (max-width: 980px) .photo_no_marg_sm } @media (min-width: 480px) and (max-width: 767px) .photo_no_marg_ms } @media (min-width: 320px)and (max-width: 480px) } @media (max-width: 320px) }

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مناقشه ترامپ با لیندسی گراهام درباره حمله نظامی